Pla docent
Universitat d'Andorra
El mòdul tracta sobre els principis bàsics de les ciències del llenguatge i de la comunicació. Dona eines per a l’ensenyament de la llengua oral i escrita, i les formes d'organitzar les propostes de treball lingüístic a l'aula de maternal i a primer cicle de primera ensenyança. Els mestres han de conèixer el procés d'aprenentatge de la llengua escrita i la seva ensenyança, així com fomentar la lectura i l'escriptura entre els seus alumnes en contextos plurilingües. Tanmateix els mestres han de conèixer el currículum escolar de l'educació corporal i artística, en els seus aspectes plàstic, audiovisual i musical.

L'objectiu del mòdul és que els estudiants mobilitzin els continguts dels diferents seminaris i siguin capaços de dissenyar i elaborar una proposta d’ensenyament-aprenentatge de les llengües i de l’expressió corporal i artística per a l’etapa maternal i primer cicle de primera ensenyança.

L’anglès serà la llengua vehicular del treball guiat així com d'alguns seminaris.

Aquesta proposta educativa ha de tenir en compte les possibles barreres per a l'aprenentatge i elaborar propostes educatives per als alumnes amb trastorns d'aprenentatge i alumnes amb discapacitat intel·lectual.

Per poder accedir al segon curs al final del mòdul 4 els estudiants hauran de demostrar el nivell següent en llengües:

Català: B2.2

Llengua de especialització: B2.1



Per accedir a segon curs s'hauran de tenir 3 dels 4 mòduls de primer superats.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
Uns Seminaris que agrupen continguts.
El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

Durant totes les fases els estudiants hauran de realitzar una sèrie d’entrades al seu portfolio electrònic. Aquest portfolio integrarà als treballs i les reflexions de l’estudiant i facilitarà el seguiment i feedback per part del professorat.

Fases del treball guiat:

a)Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.

b)Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.

c)Integració i avaluació: la setena setmana del mòdul s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris i els estudiants continuaran treballant en el Treball Guiat.

La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte davant d’un tribunal i lliuraran els treballs associats al Repte. La defensa haurà d’anar acompanyada d’una presentació digital.

La defensa del treball serà individual així com l’avaluació.
L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual, tant en els Seminaris com en el Treball Guiat.

L’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els Resultats d'Aprenentatge s'avaluaran des dels diferents Seminaris i des de Treball Guiat.

Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el desenvolupament dels Seminaris i el Treball Guiat.
Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats al mòdul, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal).

Per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5, exceptuant els RA BCE T011-01 i BCE T012-01 que hauran de ser igual o superior a 5 per fer la mitjana aritmètica.

En el cas que la qualificació dels RA mencionats (els quals s’han de superar amb una nota mínima igual o superior a 5), sigui inferior a 5, la qualificació del mòdul serà igual a 4 (suspès).

Al document de Plantejament lingüístic es detalla com es calcula la qualificació dels RA BCE T011-01 i BCE T012-01.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tindran la setmana de recuperació durant la setmana de Darreres proves d'avaluació continuada i la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica a la guia del seminari corresponent que es publicarà a l'aula virtual.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària a la guia del seminari corresponent que es publicarà a l'aula virtua.
El mòdul té una durada de vuit setmanes.
El calendari detallat es pot consultar a: http://cals.uda.ad/week.php

L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.


Aquells treballs que es considerin excepcionals per part del claustre de l’Escola d’Educació es proposarà la publicació a la Universitat.


En cas dels estudiants internacionals el professorat podrà atendre dubtes en llengua castellana.

El preu de repetició d’un mòdul es calcularà d’acord amb el nombre de resultats d’aprenentatge (RA) superats:
- si el percentatge de RA aprovats és inferior al 20%, l’estudiant haurà d’abonar el 100% de la matrícula
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 20% i inferior al 50%, s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 33,33%
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 50% (i inferior al 100%), s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 66,67%
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBCE-E002 - Planificar la intervenció educativa des d'un plantejament global tenint en compte les característiques de l'alumnat, les metodologies educatives diversificades i els referents establerts en els programes educatius.
RABCE-E002-03 - Proposa una planificació simple en un context donat.2
CBCE-E004 - Regular els processos d'ensenyament-aprenentatge a partir de les evidències recollides a l'avaluació dels alumnes fomentant alhora l'autoregulació de l'aprenentatge.
RABCE-E004-03 - Proposa indicadors d'avaluació i un sistema de recollida d'evidències.2
CBCE-E005 - Adaptar els elements curriculars, les variables metodològiques i els recursos a l'abast, especialment els recursos tecnològics, a les característiques dels alumnes i a les seves necessitats individuals i particulars.
RABCE-E005-02 - Integra diferents estratègies educatives amb l'objectiu de tractar diferents necessitats educatives.2
CBCE-E007 - Crear mecanismes de participació i de presa de decisions de l’alumnat en els diferents àmbits del procés formatiu sobre la base de la cultura democràtica.
RABCE-E007-02 - Proposa diferents mecanismes i espais de participació i de presa de decisions de l’alumnat.2
CBCE-E009 - Gestionar situacions d’ensenyament i aprenentatge que incorporin els elements de la cultura digital i l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement.
RABCE-E009-03 - Incorpora la competència digital de l'alumnat a la seva planificació, organització i gestió de recursos.2
CBCE-E010 - Gestionar grups de treball per al desenvolupament de projectes educatius, amb diferents actors de la comunitat educativa i de la societat en general tenint en compte l’estructura educativa d’Andorra.
RABCE-E010-03 - Incorpora elements clau de la gestió de grups (lideratge, cohesió, planificació, organització) en un projecte educatiu.2
CBCE-E012 - Construir models de representació del món amb diferents graus de complexitat a partir del domini dels continguts de les àrees disciplinàries i la seva didàctica, des d’un pensament crític i una visió transversal.
RABCE-E012-04 - Mostra un domini adient del contingut curricular i didàctic de l'àmbit lingüístic i artístic.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBCE-T005 - Usar i aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació.Comunicació
RABCE-T005-02 - Utilitza adequadament diferent programari adaptant-lo a les seves necessitats.2
CBCE-T011 - Comunicar-se, oralment i per escrit, en la llengua pròpia i en d'altres, incloent-hi l'anàlisi i la síntesi del discurs.Comunicació
RABCE-T011-01 - Es comunica oralment i per escrit, en la llengua pròpia i en d'altres en un nivell inicial.1
CBCE-T012 - Comunicar-se amb altres persones proporcionant una informació adaptada a les necessitats dels interlocutors.Comunicació
RABCE-T012-01 - Es comunica amb altres persones proporcionant una informació adaptada a les necessitats dels interlocutor en un nivell inicial.1
1. Seminari de llengua catalana - Docència en català (Més informació)
2. Seminari Didàctica de l'expressió artística: corporal - Docència en català (Més informació)
3. Seminari Didàctica de l'expressió artística: plàstica - Docència en català (Més informació)
4. Seminari Didàctica de l'expressió artística: música - docència en català (Més informació)
5. Seminari Literatura infantil i comparada - Docència en anglès (Més informació)
6. Seminari Psicologia del llenguatge - Docència en català (Més informació)
7. Seminari Inici i desenvolupament de la Lecto-escriptura 0-6 - Docència en català (Més informació)
8. Seminari Atenció a la diversitat a l'etapa primera ensenyança - Docència en català (Més informació)
9. Seminari English for Specific Purposes - Docència en anglès (Més informació)
10. Seminari Français sur objectifs spécifiques - Docència en francès (Més informació)
DescripcióNom del fitxer
Plantejament lingüísticBCE_Plantejament_lingüístic_V10.pdf
Guia del seminari curs 24-25Guia_Seminari_Children_s_Literature_24_25.pdf