Pla docent
Universitat d'Andorra
Els estudiants descobreixen conceptes generals sobre la salut, la promoció de la salut, els nivells de prevenció i el sistema de salut des d’una perspectiva de l’atenció primària, alhora que coneixen el funcionament de diversos sistemes del cos humà.
En aquest mòdul els estudiants fan associacions entre l’estil de vida i la salut, identifiquen les etapes de la vida i els àmbits assistencials relacionats. S’introdueixen en els models i els llenguatges infermers.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
· Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
· Uns Seminaris que agrupen continguts.
· El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

Fases del treball guiat:
a) Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.
b) Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.
c) Integració i avaluació: s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris així com la defensa del repte.

La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari i treball guiat.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.

El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en avaluació continuada com en avaluació final.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBINFE-E001 - Aplicar el procés d'infermeria proporcionant cures individualitzades a través de la valoració, la recollida de dades i la formulació de problemes i diagnóstics infermers.
RABINFE-E001-04 - Prepara una entrevista clínica considerant el context concret.2
CBINFE-E003 - Fomentar estils de vida saludables amb accions de promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l'educació sanitària en els diversos àmbits dels sistema de salut.
RABINFE-E003-01 - Identifica elements clau d’un projecte individualitzat d’educació sanitària per promoure la salut.1
RABINFE-E003-02 - Descriu els elements bàsics d’un projecte individualitzat d’educació sanitària per prevenir la malaltia.1
RABINFE-E003-03 - Coneix els elements, tècniques i estratègies per generar el canvi.1
CBINFE-E005 - Tenir cura de les persones en situacions específiques.
RABINFE-E005-01 - Coneix les necessitats bàsiques de la persona sana així com les conseqüències de no tenir-les cobertes.1
CBINFE-E006 - Capacitat de comunicació i relació amb els pacients, les famílies, els grups i les comunitats.
RABINFE-E006-02 - Reconeix els elements de comunicació per establir una relació terapèutica.1
CBINFE-E007 - Capacitat d'implicar-se en el desenvolupament de la professió d'infermeria.
RABINFE-E007-02 - Identifica els fonaments dels models d’infermeria més utilitzats.1
CBINFE-E009 - Capacitat de comprendre i entendre la persona de manera holística.
RABINFE-E009-01 - Identifica la situació d’una persona de manera holística.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBINFE-T009 - Interpretar i aplicar els coneixements segons els valors ètics.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T009-01 - Reconeix les implicacions socials de lactivitat professional.1
CBINFE-T010 - Orientació cap a la qualitat.Responsabilitat personal
RABINFE-T010-01 - Compleix els requisits indicats al treball acadèmic diari.1
CBINFE-T011 - Compromís amb la cultura democràtica i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T011-01 - Coneix els Objectius de Desenvolupament Sostenible.1
1. Seminari Atenció primària de salut, demografia i epidemiologia - Docència en català (Més informació)
2. Seminari Fonaments de la professió II (Més informació)
3. Seminari Promoció de la salut i nutrició - Docència en català (Més informació)
4. Seminari Psicologia i bases de la relació d’ajuda - Docència en català (Més informació)