El Treball fi de bàtxelor ha de ser un projecte orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació que es desenvolupi en el camp professional de l'àmbit de l'educació.
Durant les primeres setmanes es convidarà a diversos agents educatius per a què expliquin necessitats concretes als estudiants.
El treball fi de bàtxelor es redactarà en català.
S'hauran de redactar també en la llengua d'especialització (FR/ANG), com a mínim, les parts següents:
- el títol
- el resum
- les paraules clau
- les conclusions
Aquest mòdul és un mòdul amb estada formativa obligatòria a l'escola de 5 crèdits, aproximadament 150 hores.
La normativa de les estades als centres escolars es pot consultar a documents addicionals.
En cas dels estudiants internacionals, cal tramitar una Autorització d’immigració per a pràctiques formatives.
El bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) adopta la modalitat dual que implica que els semestres tercer, quart i sisè del pla d’estudis es combinen, de manera integrada, l’activitat acadèmica a la universitat (3 dies a la setmana) i les estades formatives al centre escolar (dos dies a la setmana).
L’objectiu de la modalitat dual és apropar la formació a la realitat de l’escola i ampliar els lligams entre teoria i pràctica per millorar la preparació dels futurs docents.
En el Treball fi de bàtxelor, l’activitat de l’estudiant és fonamentalment una activitat autònoma on la planificació del treball, les estratègies de resolució de problemes i la organització són responsabilitat de l’estudiant.
L’estudiant rebrà unes hores de formació específica per a la realització del treball a travès de diversos Seminaris i se li assignarà un tutor individual a l'inici del semestre.
Durant totes les tutories s’anirà emplenant una taula amb dues columnes:
-millores proposades pel tutor i consensuades amb l'estudiant.
- accions realitzades per l'estudiant.
Durant el mòdul s'impartiran sessions de llengua anglesa, francesa i catalana.
Per poder defensar el treball com a mínim s'hauran de fer cinc tutories i tenir el vistiplau de les professores Virginia Larraz (Introducció, Marc Teòric i Discussió i Conclusions i Alexandra Saz (Metodologia i Resultats).
Les dates clau del semestre són:
5 de novembre: Primer lliurament del treball.
9 de desembre: Segon lliurament del treball (Tots els apartats)
8 de gener: Lliurament final
Tots els lliuraments son obligatoris
L’avaluació dels Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.
En l'avaluació dels diferents RA associats al mòdul Treball fi de bàtxelor participen:
- els professors dels Seminaris
- els professors de llengües (CAT, FR, ANG)
- el tutor de l'UdA del projecte
- els tutors de l'estada a l'escola
- els membres del tribunal.
L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual, tant en els Seminaris com en el Treball Guiat.
L’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els Resultats d'Aprenentatge s'avaluaran des dels diferents Seminaris i des de Treball Guiat.
Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el desenvolupament dels Seminaris i el Treball Guiat.
Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats al mòdul, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal).
Per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5, exceptuant els RA BCE T011-03 i BCE T012-03 que hauran de ser igual o superior a 5 per fer la mitjana aritmètica.
En el cas que la qualificació dels RA mencionats (els quals s’han de superar amb una nota mínima igual o superior a 5), sigui inferior a 5, la qualificació del mòdul serà igual a 4 (suspès).
Al document de Plantejament lingüístic es detalla com es calcula la qualifi
Els treballs s’han de lliurar en la data prevista.
Els treballs es lliuraran en format digital al punt de lliurament corresponent del mòdul.
Per poder defensar el Treball fi de bàtxelor davant del tribunal, s’haurà de tenir el vist i plau dels tutors de l'UdA.
La defensa oral del treball per part de l'estudiant es vehicularà en català i tindrà una durada de 10 minuts.
El tribunal disposarà de 20 minuts per realitzar preguntes sobre tots els aspectes que consideri adients.
Caldrà que es presentin en la llengua d'especialització (FR/ANG), com a mínim una de les parts següents:
- el resum o la introducció
- les conclusions
El tribunal podrà usar el català i la llengua d'especialització (FR/ANG) de l’estudiant en les seves intervencions.
El tribunal estarà format per membres externs i per professorat de l'UdA.
Les assignatures o mòduls d’estades formatives disposaran de dues convocatòries. En el cas d’exhaurir-les, l’estudiant podrà sol·licitar a la Junta Acadèmica una nova convocatòria, (extraordinària).
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
Calendari:
El mòdul té una durada de setze setmanes.
El calendari detallat es pot consultar a:
http://cals.uda.ad
L'assistència a les classes dels Seminaris de Metodologies, Projecte de recerca és obligatòria, així com a mínim en un 80%, així com la realització de les tutories amb el tutor de l'UdA.
Assistència estades i universitat:
És obligatòri assistir al centre escolar en un mínim del 90% dels dies establerts de les estades.
En el moment de superar el 10% d’absència al centre escolar permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en el mòdul matriculat del semestre.
En el moment de superar el 20% d’absència a les classes de la universitat permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls matriculats del semestre.
El preu de repetició d’un mòdul es calcularà d’acord amb el nombre de resultats d’aprenentatge (RA) superats:
- si el percentatge de RA aprovats és inferior al 20%, l’estudiant haurà d’abonar el 100% de la matrícula
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 20% i inferior al 50%, s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 33,33%
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 50% (i inferior al 100%), s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 66,67%
En cas dels estudiants internacionals el professorat podrà atendre dubtes en llengua castellana.
1. Seminari Projecte de recerca i innovació - Docència en català
(Més informació)2. Seminari Metodologies de la investigació educativa - Docència en català
(Més informació)