Pla docent
Universitat d'Andorra
Els estudiants interrelacionen els problemes de salut amb els diagnòstics infermers, poden distingir un ordre de prioritats, expliquen alteracions de salut a partir de casos clínics vinculats a problemes aguts, valoren les respostes adaptatives davant la malaltia, fan associacions entre els problemes de salut i els tractaments farmacològics.
Alhora, s’inicien en la seguretat i qualitat assistencials.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
· Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
· Uns Seminaris que agrupen continguts.
· El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

Fases del treball guiat:
a) Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.
b) Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.
c) Integració i avaluació: s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris així com la defensa del repte.

La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari i treball guiat.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final.

Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.

El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en avaluació continuada com en avaluació final.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBINFE-E001 - Aplicar el procés d'infermeria proporcionant cures individualitzades a través de la valoració, la recollida de dades i la formulació de problemes i diagnóstics infermers.
RABINFE-E001-08 - Formula els diagnòstics infermers adients relacionats amb els problemes de salut identificats.2
CBINFE-E003 - Fomentar estils de vida saludables amb accions de promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l'educació sanitària en els diversos àmbits dels sistema de salut.
RABINFE-E003-06 - Analitza les accions d’educació sanitària tan per promoure la salut com per prevenir la malaltia.2
CBINFE-E004 - Gestionar els recursos en l'aplicació de protocols i procediments.
RABINFE-E004-02 - Selecciona els recursos prioritzant els adequats en funció del context, seguint criteris de seguretat i qualitat.2
CBINFE-E009 - Capacitat de comprendre i entendre la persona de manera holística.
RABINFE-E009-02 - Analitza la situació d’una persona de manera holística i adaptada al context agut.2
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBINFE-T008 - Aprendre de manera autònoma i adquirir nous coneixements permanentment.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T008-02 - Integra els coneixements apresos aprofundint en les aplicacions pràctiques.2
CBINFE-T009 - Interpretar i aplicar els coneixements segons els valors ètics.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T009-02 - Assumeix l'actuació ètica de la professió.2
1. Seminari: Infermeria en problemes de salut aguts més prevalents - Docència en català (Més informació)
2. Seminari: Seguretat i qualitat assistencial - Docència en català (Més informació)
3. Seminari: Intervencions psicosocials d’infermeria - Docència en català (Més informació)