En aquest mòdul s’estudiaran les eines bàsiques de la matemàtica, que constituiran la base per a l’aprenentatge de les matemàtiques aplicades a l’economia i a les finances.
Atesa la importància de les competències comunicatives de qualsevol professional, en aquest mòdul també es promou, des del primer moment, que l’estudiant adquireixi les habilitats i tècniques comunicatives escrites, orals i de presentació, per tal que guanyi agilitat a l’hora de redactar o presentar comunicacions de l’àmbit empresarial adaptades al públic objectiu.
Així mateix, en aquest mòdul s’inclou un seminari en el qual es treballa amb les principals eines ofimàtiques d’usuari final. Aquest seminari té un doble objectiu ja que d’una banda, permet que l’estudiant conegui i analitzi els diferents sistemes d’informació utilitzats a les empreses, i de l’altra, aprengui a utilitzar les eines ofimàtiques que es necessiten en les tasques de gestió i comunicació d’una organització.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.
Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.
L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, sessions de treball guiat.
De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.
En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.
En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.
A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.
Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.
A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
1.1. Conjunts de nombres
1.2. Proporcionalitat i successions
1.3. Estudi de les funcions més comuns
2.2. La comunicació
2.3. La comunicació escrita
2.3. La comunicació oral
3.1. Evolució
3.2. Conceptes bàsics