Pla docent
Universitat d'Andorra
El mòdul tracta sobre els principis i continguts bàsics de les ciències experimentals i sobre les teories d’ensenyament i aprenentatge a l’etapa d’educació maternal tenint en compte el currículum escolar i el desenvolupament dels alumnes i la seva diversitat. També s’introdueixen els fonaments del pensament computacional i la seva aplicació a l’etapa d’educació maternal.

Per accedir a segon curs els estudiants hauran de tenir 3 dels 4 mòduls de primer superats.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
Uns Seminaris que agrupen continguts.
El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.


Fases del treball guiat:

a)Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte i els resultats d’aprenentatge. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.

b)Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.

c)Integració i avaluació: la vuitena setmana del mòdul s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris i els estudiants continuaran treballant en el Treball Guiat.

Durant el mòdul s'impartiran sessions de llengua francesa, anglesa i catalana.
L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual, tant en els Seminaris com en el Treball Guiat.

L’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els Resultats d'Aprenentatge s'avaluaran des dels diferents Seminaris i des de Treball Guiat.


Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el desenvolupament dels Seminaris i el Treball Guiat.

Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats al mòdul, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tindran la setmana de recuperació durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica a la Guia del Seminari corresponent de l'aula virtual
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària a la Guia del Seminari corresponent de l'aula virtual.
El mòdul té una durada de vuit setmanes.
El calendari detallat es pot consultar a: http://cals.uda.ad/week.php

L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80%.


El preu de repetició d’un mòdul es calcularà d’acord amb el nombre de resultats d’aprenentatge (RA) superats:
- si el percentatge de RA aprovats és inferior al 20%, l’estudiant haurà d’abonar el 100% de la matrícula
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 20% i inferior al 50%, s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 33,33%
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 50% (i inferior al 100%), s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 66,67%



En cas dels estudiants internacionals el professorat podrà atendre dubtes en llengua castellana.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBCE-E001 - Gestionar situacions d'ensenyament-aprenentatge integrat de continguts i llengües en contextos plurilingües i multiculturals.
RABCE-E001-02 - Selecciona estratègies lingüístiques pertinents a un objectiu educatiu determinat.2
CBCE-E002 - Planificar la intervenció educativa des d'un plantejament global tenint en compte les característiques de l'alumnat, les metodologies educatives diversificades i els referents establerts en els programes educatius.
RABCE-E002-02 - Analitza situacions educatives diverses tenint en compte les característiques dels alumnes.2
CBCE-E004 - Regular els processos d'ensenyament-aprenentatge a partir de les evidències recollides a l'avaluació dels alumnes fomentant alhora l'autoregulació de l'aprenentatge.
RABCE-E004-02 - Identifica indicadors d'avaluació i diferents sistemes de recollida d'evidències.1
CBCE-E010 - Gestionar grups de treball per al desenvolupament de projectes educatius, amb diferents actors de la comunitat educativa i de la societat en general tenint en compte l’estructura educativa d’Andorra.
RABCE-E010-02 - Reconeix els elements clau d'un projecte educatiu.1
CBCE-E011 - Innovar la pràctica educativa a partir de la recerca i l’intercanvi d’experiències, dins de les possibilitats i els límits de l’educació a la societat actual i els models de millora de la qualitat als centres educatius.
RABCE-E011-02 - Descriu pràctiques educatives actuals considerades innovadores.1
CBCE-E012 - Construir models de representació del món amb diferents graus de complexitat a partir del domini dels continguts de les àrees disciplinàries i la seva didàctica, des d’un pensament crític i una visió transversal.
RABCE-E012-03 - Mostra un domini adient del contingut curricular i didàctic de la ciència i la tecnologia.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBCE-T006 - Cercar, gestionar, analitzar i utilitzar la informació de manera autònoma en un entorn professional.Responsabilitat personal
RABCE-T006-02 - Amplia la recerca en l'àmbit de la didàctica de les ciències citant correctament les fonts utilitzades.2
CBCE-T008 - Organitzar i planificar la feina pròpia i els estudis ulteriors.Responsabilitat personal
RABCE-T008-01 - Gestiona el treball segons una planificació donada.1
1. Seminari Psicologia del desenvolupament - Docència en català (Més informació)
2. Didàctica de la ciència i la tecnologia I - Docència en català (Més informació)
3. Seminari Didàctica general - Docència en francès (Més informació)
6. Seminari Pensament computacional - Docència en català (Més informació)
7. Seminari d’Atenció a la diversitat - Docència en català (Més informació)