Pla docent
Universitat d'Andorra
En aquest mòdul, el repte que es planteja a l’estudiant és la presentació i defensa del Treball de Fi de Màster 2 (TFM 2), el qual suposa la consolidació del treball de recerca individual, inèdit i original que ha començat l’estudiant en el TFM 1. En el TFM2 l’estudiant haurà d’integrar la teoria i la pràctica reflexiva en el seu treball. Al final del TFM 2, l’estudiant haurà de lliurar el treball per escrit i defensar-lo individualment, oralment i presencialment davant d’un tribunal format íntegrament per doctors en l’àmbit del Màster en Educació.
A cada l’estudiant se li assignarà un/a tutor/a qui li proposarà a l’estudiant la realització de diferents activitats amb l’objectiu d’orientar el desenvolupament del TFM 2. Per tant, el TFM 2 suposa la consolidació de diversos aspectes, com ara les habilitats de recerca, l’autonomia cognitiva, la capacitat de prendre decisions, la reflexió sobre la pràctica i la capacitat d’innovar de manera fonamentada i contextualitzada.
En el TFM 2 l’estudiant haurà de presentar el seu treball de fi de màster on demostri la integració i aplicació de les competències, els coneixements i els aprenentatges adquirits al llarg del Màster en Educació.
L'estudiant haurà de defensar oralment i presencialment el seu treball davant d'un tribunal expert en l'àmbit d'estudi en finalitzar el mòdul.
Cada estudiant tindrà un/a tutor/a que guiarà el seu procés d’aprenentatge al llarg del TFM 2. El treball guiat en aquest mòdul el durà a terme la persona assignada per tutoritzar el TFM 2 de l’estudiant mitjançant tutories individuals. És responsabilitat de l’estudiant demanar al/a a la tutor/a via correu electrònic almenys dos tutories al llarg del TFM 2. Abans de cada tutoria, l’estudiant informarà a qui el tutoritza de les qüestions que necessita resoldre i enviarà un esborrany del seu treball.
D’altra banda, en el TFM 2 hi haurà almenys una sessió de treball guiat presencial amb el professorat responsable del mòdul. Aquesta sessió estarà enfocada principalment a repassar el pla docent i els diferents apartats que haurà de dur a terme l’estudiant en el TFM 2.
A més, l’estudiant haurà d’assistir a dos seminaris (Mètodes quantitatius i qualitatius i Comunicació científica), els quals es composen de sessions que es poden desenvolupar en directe amb el professorat (presencialment al campus UdA de Sant Julià de Lòria o en línia a través del campus virtual UdA) o mitjançant continguts de treball virtual (en els que es proporcionen diferents recursos i eines digitals centralitzades en el campus virtual UdA i es desenvolupen tasques pautades i temporalitzades).
L’avaluació serà individual, tant en els Seminaris com en el Treball Guiat i la defensa del repte.
Seminaris: s’avaluaran mitjançant la realització de les diferents activitats que es demanen en els seminaris presencials. Superar el 80% de l’avaluació de tots els Seminaris serà requisit per poder defensar la resolució del Repte. Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada de tots els Seminaris, podran recuperar els Seminaris no superats, i defensar la resolució del Repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Treball guiat (tutor/a del TFM 2): l’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge. Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el mòdul. És indispensable que el TFM obtingui el vistiplau de la persona que tutoritza el treball per tal que l’estudiant pugui defensar el TFM davant del tribunal. La persona que tutoritza el treball comunicarà a l'estudiant si ha obtingut el vistiplau.
Hi haurà almenys dos lliuraments al/a la tutor/a:
• Primer lliurament del TFM 2
• Lliurament final del TFM 2
Defensa del TFM 2 (tribunal): només podran ser defensats els TFM que hagin obtingut el vistiplau de la persona qui l’ha tutoritzat. L’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge. Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge (lliurament per escrit del TFM2 i defensa oral i presencial del treball).
Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats als Seminaris i al Repte, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els resultats d’aprenentatge s’avaluaran al treball guiat.
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.
Els estudiants que no superin el mòdul i que obtinguin el vistiplau de la persona que els tutoritza, tindran l’opció de tornar-se a presentar la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CME-E020 - Desenvolupar projectes de recerca i innovació centrats en les problemàtiques i oportunitats pròpies de la pràctica educativa.
RAME-E020-07 - Selecciona una metodologia en coherència amb el marc teòric, degudament argumentada2
RAME-E020-08 - Analitza amb claredat els resultats obtinguts, per separat i en conjunt (dades quantitatives)2
RAME-E020-09 - Analitza amb claredat els resultats obtinguts, per separat i en conjunt (dades qualitatives))2
RAME-E020-10 - Analitza de manera fonamentada l'impacte dels resultats del projecte3
CME-E021 - Difondre els resultats de la recerca per diferents canals, adaptant la comunicació a diversos públics.
RAME-E021-03 - Explica els resultats obtinguts i la rellevància d'aquests relacionant-los amb l'objectiu i el context2
RAME-E021-04 - Presenta formalment el treball a nivell escrit3
RAME-E021-05 - Respon de manera adequada davant de doctors de l'àmbit d'estudi comunicant oralment els elements claus del seu treball i destacant les aportacions a la pràctica educativa3
RAME-E021-06 - Incorpora les millores proposades durant el procés d'elaboració i les integra en la proposta final escrita3
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CME-T001 - Comunicar-se de manera efectiva tant oralment com per escrit, pel que fa a qüestions complexes, tant en públics especialitzats com no.Responsabilitat personal
RAME-T001-03 - Comunica de manera persuasiva adaptant el missatge al context i a l’audiència en presentacions formals amb posterior debat.3
CME-T002 - Identificar, analitzar de forma crítica, sintetitzar i resoldre problemes per adaptar-se a situacions noves i complexes.Responsabilitat personal
RAME-T002-03 - Avalua de manera crítica com s’ha resolt el problema plantejat.3
CME-T003 - Utilitzar, innovar i aplicar les tecnologies de la informació.Comunicació
RAME-T003-03 - Construeix la seva identitat digital (ORCID, Google Scholar).3
CME-T004 - Treballar tant de forma autònoma, com en equips multidisciplinaris i en contextos internacionals.Emprenedoria i treball en equip
RAME-T004-03 - Treballa de manera autònoma i proactiva amb els diferents agents que participen en el seu projecte.3
CME-T005 - Cercar, discriminar, organitzar i utilitzar informació complexa en un entorn professional especialitzat.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RAME-T005-06 - Executa l’estratègia de cerca d’informació si cal refinant-la i adaptant-la a la necessitat definida.3
CME-T006 - Prendre decisions i aplicar els coneixements d’acord amb valors ètics i pràctiques socialment responsables i sostenibles.Responsabilitat personal
RAME-T006-05 - Justifica la presa de decisions tenint en compte els valors ètics i les pràctiques socialment responsables i sostenibles.3
CME-T007 - Planificar i organitzar les pròpies necessitats d’aprenentatge i actualitzar coneixements de manera autodirigida i autònoma, al llarg de la vida professional.Emprenedoria i treball en equip
RAME-T007-03 - Avalua quines formacions i coneixements necessitarà adquirir en el futur i planifica el seu desenvolupament al llarg de la seva vida professional.3
1. Seminari de comunicació científica - Docència en català. (Més informació)
1. Seminari de mètodes quantitatius i qualitatius - Docència en català. (Més informació)