Aquest mòdul tracta sobre els diferents aspectes implicats en el treball d’innovació i recerca en l'àmbit la incorporació de les TIC al món educatiu i/o empresarial.
Els estudiants poden escollir en aquest mòdul entre una estada formativa o un treball final de mòdul.
1. Elaborar un projecte de recerca en el marc del Treball Fi d'Itinerari TFI en l'àmbit de la incorporació de les TIC al món educatiu i/o empresarial.
2. Elaborar una innovació en el marc d'Estada Formativa en l'àmbit de la incorporació de les TIC al món educatiu i/o empresarial.
A l’inici del mòdul es planteja el treball de memòria que els estudiants han de realitzar.
La memòria planteja una situació de l'àmbit de les TIC, real, rellevant i vinculada amb l'entorn professional.
Els seminaris doten de contingut al mòdul i són els que donen les pistes per poder resoldre la memòria.
Els seminaris agrupen continguts que l’estudiant ha d’adquirir, consolidar i saber mobilitzar per poder desenvolupar cada competència de manera satisfactòria.
Cada seminari s’acompanya d’una guia en la que s’indica els trets més destacats del seminari i s’acompanya d’un vídeo introductori per part del professorat.
Cada seminari té un material d’estudi.
El treball guiat són sessions en les que el professor responsable guia a l’estudiant en la resolució de la memòria ajudant-lo a integrar el continguts dels seminaris.
El treball personal és l’estudi que ha de dedicar cada estudiant per assolir les fites marcades.
En finalitzar el mòdul l’estudiant ha de lliurar la memòria escrita i exposar la memòria de manera oral en el cas dels estudiants que han escollit l'opció de TFI.
El màster s’imparteix en format semipresencial, en el que es combinen sessions amb el professorat que es poden desenvolupar de tres maneres:
a) en directe, PRESENCIAL, al campus UdA de Sant Julià de Lòria, 3 dies a la setmana (dimarts, dimecres i dijous) de 18h a 21h.
b) en directe, EN LÍNIA, a través del campus virtual UdA, en algun dels 3 dies de la setmana (dimarts, dimecres, dijous) de 18h a 21h.
c) VIRTUAL, en el que es proporcionen diferents recursos i eines digitals centralitzades en el campus virtual UdA i es desenvolupen tasques pautades i temporalitzades.
L’avaluació continuada recau als RESULTATS D’APRENENTATGE i s’obté a partir dels a) seminaris, b) del treball guiat i de c) la resolució i presentació de la memòria.
Als seminaris, el professorat programa ACTIVITATS d’avaluació continuada a fi que cada estudiant sàpiga com està evolucionant el seu treball.
Aquestes activitats estan connectades en el treball guiat que prepara per a la realització de la memòria, com activitat final integradora.
En particular, el professorat supervisa si l’enfocament de la memòria que segueix cada estudiant és apropiat de manera que, si no fos així, l’estudiant pugui reorientar el seu treball.
En el treball guiat s’obtenen evidències d'aprenentatge que permeten obtenir informació per avaluar els resultats d’aprenentatge de les competències associades sent les fites a assolir al final de cada mòdul i sobre els quals recau la qualificació.
Concretament, aquest mòdul té 3 activitats derivades dels diferents seminaris virtuals i una quarta activitat integradora que correspon a la memòria del seminari 3.
Pel seminari 3, l’estudiant haurà d’elaborar una Memòria. En diferenciem dos tipus, una més enfocada a la innovació i l’altra més enfocada a la recerca.
En el cas dels estudiants que han fet estades formatives han de dissenyar unes intervencions que han de portar a terme al centre educatiu.
En el cas de la memòria dels estudiants de TFI cal crear una proposta que millori la competència digital docent.
La memòria ha de tenir una extensió màxima de 20 pàgines (pels estudiants que fan estada formativa) i de 40 (pels que fan treball fi d’itinerari).
Cada activitat va connectada a un resultat d'aprenentatge lligat a una competència.
Per assolir amb èxit el mòdul els diferents resultats d'aprenentatge han d'estar assolits.
Per qualificar els resultats d’aprenentatge, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul.
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.
L'estada s'haurà de realitzar en un centre, institució o organització que com contempli les tecnologies de l’aprenentatge i de la comunicació.
Per exemple:
- Organitzacions no governamentals, associacions o fundacions que promoguin la competència digital.
- Institucions públiques nacionals o internacionals que promoguin la competència digital.
- Centres o institucions educatius o socials que despleguin programes educatius de promoció de les tecnologies de l’aprenentatge i de la comunicació.
Requisit del tutor de la institució de l'estada formativa
El tutor de l'estada haurà de treballar en el disseny de programes educatius per a desenvolupar competències digitals.
1. Seminari 1. La innovació i la recerca en els projectes educatius tecnològics
2. Seminari 2. Seminari de Metodologia d'investigació en tecnologia educativa - S'imparteix en llengua castellana