Pla docent
Universitat d'Andorra
Els estudiants coneixen i practiquen amb els tutors les cures de complexitat elevada mitjançant simulacions a les aules. Més endavant han de posar en pràctica en context real tant les cures infermeres com els coneixements adquirits en mòduls anteriors sobre la malaltia en situació crítica en les diferents etapes de la vida, ho fan alhora que integren progressivament els diferents rols infermers en funció dels àmbits assistencials que descobreixen (crític: urgències, cures intensives, bloc quirúrgic, i pediatria i infant).
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari, tutor/a clínic/a i tutor/a acadèmica.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final, seguint les indicacions.

Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBINFE-E001 - Aplicar el procés d'infermeria proporcionant cures individualitzades a través de la valoració, la recollida de dades i la formulació de problemes i diagnóstics infermers.
RABINFE-E001-11 - Executa el pla de cures de manera autònoma.3
RABINFE-E001-13 - Efectua una entrevista clínica seguint un enfocament sistèmic.3
CBINFE-E002 - Avaluar el procés d'infermeria.
RABINFE-E002-05 - Fa el seguiment del procés d’infermeria tot hi avaluant els resultats.3
CBINFE-E004 - Gestionar els recursos en l'aplicació de protocols i procediments.
RABINFE-E004-06 - Delega les tasques adequades en funció dels recursos.3
CBINFE-E005 - Tenir cura de les persones en situacions específiques.
RABINFE-E005-09 - Executa les cures infermeres per satisfer les necessitats identificades de la persona en situació crítica.3
CBINFE-E007 - Capacitat d'implicar-se en el desenvolupament de la professió d'infermeria.
RABINFE-E007-07 - Efectua intervencions infermeres seguint un model infermer.3
CBINFE-E009 - Capacitat de comprendre i entendre la persona de manera holística.
RABINFE-E009-05 - Actua holísticament en funció de la situació i el context de la persona de manera autònoma.3
CBINFE-E010 - Capacitat d'utilitzar de manera adecuada les habilitas i activitats per proporcionar cures òptimes.
RABINFE-E010-08 - Executa les intervencions que requereixen habilitats d’alta complexitat amb autonomia, amb l’acompanyament del tutor clínic.3
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBINFE-T001 - Competència comunicativa, oral i escrita, com a mínim a la llengua pròpia i en anglès. Aquesta competència inclou tant la capacitat d‟anàlisi com la de síntesi del discurs.Comunicació
RABINFE-T001-03 - Comunica oralment i per escrit les idees de manera adequada i adapta el discurs al públic ia les diferents situacions en l'àmbit acadèmic i professional.3
CBINFE-T002 - Competències de relació interpersonal: inclouen les habilitats consistents a proporcionar una informació adaptada a les necessitats de l'interlocutor, establir una comunicació fluida i treballar en equips interdisciplinaris i en xarxa.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T002-03 - S'implica activament a un equip de treball aportant millores.3
CBINFE-T005 - Saber aplicar tant l'anàlisi com la síntesi per organitzar i planificar la feina pròpia.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RABINFE-T005-03 - Decideix la gestió i la planificació de la feina de manera autònoma.3
CBINFE-T011 - Compromís amb la cultura democràtica i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T011-03 - Proposa accions que fomenten el desenvolupament sostenible a la seva pràctica professional (treball final de bachelor o estades formatives).3
1. Seminari: Habilitats i escenaris clínics de complexitat elevada - docència en català
2. Estada formativa clínica VI - docència en català