Pla docent
Universitat d'Andorra
Els estudiants aprenen i posen en pràctica les cures bàsiques, de complexitat baixa, tan en el context simulat a l’escola com en el context de la realitat assistencial. Més endavant han de posar en pràctica en context real tant les cures infermeres com els coneixements adquirits en mòduls anteriors, ho fan alhora que integren progressivament els diferents rols infermers en funció dels àmbits assistencials que descobreixen aplicant les cures bàsiques (per exemple: hospitalària, consultes externes i consultes mèdiques, centres d’estada prolongada i residències).
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:

· Seminaris que agrupen continguts, procediments i actituds
. Estades formatives
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari, tutor/a clínic/a i tutor/a acadèmica.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
L'assistència a les classes de teòric pràctiques és obligatòria.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en avaluació continuada com en avaluació final.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBINFE-E001 - Aplicar el procés d'infermeria proporcionant cures individualitzades a través de la valoració, la recollida de dades i la formulació de problemes i diagnóstics infermers.
RABINFE-E001-06 - Registra la informació recollida relacionada amb les cures de manera continuada.2
CBINFE-E003 - Fomentar estils de vida saludables amb accions de promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l'educació sanitària en els diversos àmbits dels sistema de salut.
RABINFE-E003-04 - Proposa accions d’educació sanitària per promoure la salut adaptat en el context.2
CBINFE-E005 - Tenir cura de les persones en situacions específiques.
RABINFE-E005-03 - Valora les necessitats individuals bàsiques de la persona.2
CBINFE-E008 - Respectar els principis i els valors ètics que guien la professió i els drets de les persones.
RABINFE-E008-02 - Observa críticament com s’apliquen els elements del codi deontològic de la professió en la pràctica lligada al context.2
CBINFE-E010 - Capacitat d'utilitzar de manera adecuada les habilitas i activitats per proporcionar cures òptimes.
RABINFE-E010-01 - Reprodueix les habilitats tècniques i capacitats humanes (psicomotriu, cognitiu i actitudinal) necessàries per realitzar cures òptimes.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBINFE-T002 - Competències de relació interpersonal: inclouen les habilitats consistents a proporcionar una informació adaptada a les necessitats de l'interlocutor, establir una comunicació fluida i treballar en equips interdisciplinaris i en xarxa.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T002-01 - Estableix una relació adequada amb l'equip professional i integra el seu propi rol.1
1. Seminari Habilitats clíniques de baixa complexitat - Docència en català (Més informació)
2. Estada formativa clínica inicial I - Docència en català (Més informació)