Pla docent
Universitat d'Andorra
El mòdul tracta sobre la funció actual del mestre tenint en compte l’evolució històrica del sistema educatiu i els condicionants polítics i legislatius. La funció actual del mestre ha de promoure accions d’educació per a una cultura democràtica i de sostenibilitat. Tanmateix el mestre ha de promoure el treball cooperatiu a l’aula i l’esforç individual, desenvolupant les funcions de tutoria i orientació.

Per accedir a segon curs els estudiants hauran de tenir 3 dels 4 mòduls de primer superats.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
Uns Seminaris que agrupen continguts.
El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

La darrera setmana del mòdul els estudiants presentaran el seu treball de resolució del Repte.

Durant el mòdul hi hauran sessions de llengua catalana.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tindran la setmana de recuperació durant la setmana de Darreres proves d'avaluació continuada i la setmana d’Exàmens finals del semestre.

La qualificació del RA és numèrica amb un decimal.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té una durada de vuit setmanes.
El calendari detallat es pot consultar a: http://cals.uda.ad/week.php

L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.

El preu de repetició d’un mòdul es calcularà d’acord amb el nombre de resultats d’aprenentatge (RA) superats:
- si el percentatge de RA aprovats és inferior al 20%, l’estudiant haurà d’abonar el 100% de la matrícula
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 20% i inferior al 50%, s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 33,33%
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 50% (i inferior al 100%), s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 66,67%


En cas dels estudiants internacionals el professorat podrà atendre dubtes en llengua castellana.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBCE-E003 - Gestionar dinàmiques de grup que afavoreixen el desenvolupament de les competències des de la participació democràtica, l'aprenentatge cooperatiu i la resolució positiva de conflictes.
RABCE-E003-01 - Relaciona dinàmiques d’aula amb diferents perfils docents.1
CBCE-E006 - Desenvolupar la cultura democràtica i la sostenibilitat a totes les accions educatives fomentant els valors, les actituds, les aptituds, els coneixements i la comprensió crítica del món.
RABCE-E006-01 - Associa la competència de cultura democràtica amb diferents perfils docents.1
CBCE-E008 - Guiar l’alumne en el seu procés formatiu i orienta l’alumnat i les famílies en la presa de decisions educatives.
RABCE-E008-01 - Relaciona la funció tutorial amb la formació integral de l’alumnat.1
CBCE-E009 - Gestionar situacions d’ensenyament i aprenentatge que incorporin els elements de la cultura digital i l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement.
RABCE-E009-01 - Reconeix l'ètica, la seguretat i els principis de la comunicació digital.1
CBCE-E011 - Innovar la pràctica educativa a partir de la recerca i l’intercanvi d’experiències, dins de les possibilitats i els límits de l’educació a la societat actual i els models de millora de la qualitat als centres educatius.
RABCE-E011-01 - Relaciona les teories clàssiques i contemporànies amb el seu impacte en l'educació.1
CBCE-E012 - Construir models de representació del món amb diferents graus de complexitat a partir del domini dels continguts de les àrees disciplinàries i la seva didàctica, des d’un pensament crític i una visió transversal.
RABCE-E012-01 - Mostra un coneixement adient de les competències emocionals.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBCE-T001 - Interpretar i aplicar els coneixements d'acord amb els valors ètics.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RABCE-T001-01 - Identifica les implicacions ètiques de l'activitat professional del mestre.1
CBCE-T003 - Tenir consciència de les repercussions socials, mediambientals, econòmiques i jurídiques de les activitats professionals.Responsabilitat personal
RABCE-T003-01 - Reconeix les implicacions socioeconòmiques, culturals, mediambientals i jurídiques en l'àmbit de la professió.1
CBCE-T005 - Usar i aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació.Comunicació
RABCE-T005-01 - Utilitza diferent programari segons les indicacions donades.1
CBCE-T009 - Poder treballar en equips interdisciplinaris i en xarxa.Emprenedoria i treball en equip
RABCE-T009-01 - Desenvolupa les tasques associades al seu rol respectant les normes pròpies de l'equip.1
1. Seminari Habilitats comunicatives - docència en català (Més informació)
2. Séminaire L'enseignant, un agent éducatif - docència en francès (Més informació)
3. Seminari Educació en valors - docència en català (Més informació)
4. Seminari Treball en equip - docència en anglès (Més informació)
5. Seminari Codi ètic de la professió docent i seguiment lingüístic en llengua francesa - docència en francès (Més informació)
6. Seminari Els paradigmes educatius - docència en català (Més informació)
7. Seminari Tecnologies de la informació i la comunicació - docència en català (Més informació)