Pla docent
Universitat d'Andorra
Aquest mòdul és el primer contacte amb la professió infermera. Es pretén donar els conceptes inicials de la professió infermera que s’aniran desenvolupant al llarg dels diversos mòduls d’aprenentatge.
En aquest mòdul concret els estudiants coneixen conceptes fonamentals de la professió: valors, rols, perfils, identitat. Alhora també aprenen a comunicar, descobreixen els fonaments d’infermeria i s’introdueixen a les bases de dades.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
· Un Repte que orienta la finalitat del mòdul.
· Uns Seminaris que agrupen continguts.
· El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

Fases del treball guiat:
a) Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.
b) Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.
c) Integració i avaluació: s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris així com la defensa del repte.

La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari i treball guiat.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en avaluació continuada com en avaluació final.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBINFE-E001 - Aplicar el procés d'infermeria proporcionant cures individualitzades a través de la valoració, la recollida de dades i la formulació de problemes i diagnóstics infermers.
RABINFE-E001-01 - Recull la informació relacionada amb les cures de manera general identificant les dades significatives i els recursos propis.1
RABINFE-E001-02 - Descriu les fases d’una entrevista clínica.1
RABINFE-E001-03 - Defineix què és el procés d’infermeria.1
CBINFE-E006 - Capacitat de comunicació i relació amb els pacients, les famílies, els grups i les comunitats.
RABINFE-E006-01 - Reconeix els elements i tècniques d’una comunicació adequada per establir una relació professional de confiança.1
CBINFE-E007 - Capacitat d'implicar-se en el desenvolupament de la professió d'infermeria.
RABINFE-E007-01 - Identifica les funcions i els rols infermers.1
CBINFE-E008 - Respectar els principis i els valors ètics que guien la professió i els drets de les persones.
RABINFE-E008-01 - Interpreta els elements que integren el codi deontològic (valors, principis bioètics, drets, deures, confidencialitat).1
CBINFE-E011 - Capacitat de liderar, gestionar i treballar en equip segons criteris de qualitat.
RABINFE-E011-01 - Reconeix els elements bàsics de la gestió, la qualitat i el lideratge.1
RABINFE-E011-02 - Coneix els diferents rols dels membres de l’equip de salut.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBINFE-T001 - Competència comunicativa, oral i escrita, com a mínim a la llengua pròpia i en anglès. Aquesta competència inclou tant la capacitat d‟anàlisi com la de síntesi del discurs.Comunicació
RABINFE-T001-01 - Comunica oralment i per escrit les idees de manera adequada i adapta el discurs al públic ia les diferents situacions en l'àmbit acadèmic.1
CBINFE-T004 - Competència de gestió de la informació, la qual cosa implica saber adquirir capacitats de cerca, gestió i ús de la informació de manera autònoma en un entorn professional.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RABINFE-T004-01 - Contrasta fonts d'informació diferents de l'àmbit de la salut.1
CBINFE-T006 - Ser capaç d'utilitzar i aplicar les tecnologies de la informació a nivell acadèmic i professional, respectant el codi ètic i la normativa vigent.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T006-01 - Utilitza les eines TIC segons les indicacions donades seguint els criteris ètics.1
CBINFE-T007 - Tenir consciència de les repercussions socioculturals, mediambientals i jurídiques de les activitats professionals.Comunicació
RABINFE-T007-01 - Identifica les implicacions socioculturals, mediambientals i jurídiques de les activitats professionals.1
1. Seminari Comunicació i lideratge - Docència en català (Més informació)
2. Seminari Ètica i legislació - Docència en català (Més informació)
3. Seminari Fonaments de la professió I - Docència en català (Més informació)
4. Seminari Introducció a les bases de dades, documentació i TIC (Més informació)