Pla docent
Universitat d'Andorra
El mòdul Ensenyança i aprenentatge de continguts en una llengua estrangera tracta sobre els principis i els mètodes per dissenyar i portar a terme propostes d’aprenentatges que integren contingut i llengua estrangera. Tanmateix, el mòdul inclou estratègies de gestió de diferents llengües en un entorn plurilingüe i multicultural a l’etapa d’educació maternal i primera ensenyança tenint en compte el currículum escolar, el desenvolupament dels alumnes i la seva diversitat.

L'estada formativa del mòdul és de 4 crèdits, aproximadament 120 hores.

La normativa de les estades als centres escolars es pot consultar a documents addicionals.

En cas dels estudiants internacionals, cal tramitar una Autorització d’immigració per a pràctiques formatives.

El bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) adopta la modalitat dual que implica que els semestres tercer, quart i sisè del pla d’estudis es combinen, de manera integrada, l’activitat acadèmica a la universitat (3 dies a la setmana) i les estades formatives al centre escolar (dos dies a la setmana). L’objectiu de la modalitat dual és apropar la formació a la realitat de l’escola i ampliar els lligams entre teoria i pràctica per millorar la preparació dels futurs docents.

Per cursar els mòduls del segon any és necessari tenir aprovats 3 dels 4 mòduls del primer any com a mínim.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
Uns Seminaris que agrupen continguts.
El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

Durant totes les fases els estudiants hauran de realitzar una sèrie d’entrades al seu portfolio electrònic. Aquest portfolio integrarà als treballs i les reflexions de l’estudiant i facilitarà el seguiment i feedback per part del professorat.

Fases del treball guiat:

a)Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.

b)Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.

c)Integració i avaluació: la setena setmana del mòdul s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris i els estudiants continuaran treballant en el Treball Guiat.

La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte davant d’un tribunal i lliuraran els treballs associats al Repte. La defensa haurà d’anar acompanyada d’una presentació digital.

La defensa del treball serà individual així com l’avaluació.

Durant el mòdul s'impartiran sessions de llengua francesa, anglesa i catalana.
L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual, tant en els Seminaris com en el Treball Guiat.
L’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els Resultats d'Aprenentatge s'avaluaran des dels diferents Seminaris i des de Treball Guiat.


Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el desenvolupament dels Seminaris i el Treball Guiat.

Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats al mòdul, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.


(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

(3) En el cas que la qualificació del RA BCE-E0001-04 sigui inferior a 5, la qualificació del mòdul serà igual a 4 (suspès).
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tindran la setmana de recuperació durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.

Les assignatures o mòduls d’estades formatives disposaran de dues convocatòries. En el cas d’exhaurir-les, l’estudiant podrà sol·licitar a la Junta Acadèmica una nova convocatòria, (extraordinària).
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica a la seva guia didàctica que es troba a l'aula virtual del mòdul.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària a la seva guia didàctica que es troba a l'aula virtual del mòdul.
El mòdul té una durada de vuit setmanes.
El calendari detallat es pot consultar a: http://cals.uda.ad/week.php

L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.


Assistència estades i universitat:
És obligatòri assistir al centre escolar en un mínim del 90% dels dies establerts de les estades. Es obligatòria assistir a les classes presencials de Treball Guiat de la universitat en un mínim del 80%
En el moment de superar el 10% d’absència al centre escolar permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls matriculats del semestre.
En el moment de superar el 20% d’absència a les classes de la universitat permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls matriculats del semestre.

L'assistència a les classes del Seminari AICLE ( CLIL/EMILE) és obligatòria en un 80% per poder defensar el repte.

El preu de repetició d’un mòdul es calcularà d’acord amb el nombre de resultats d’aprenentatge (RA) superats:
- si el percentatge de RA aprovats és inferior al 20%, l’estudiant haurà d’abonar el 100% de la matrícula
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 20% i inferior al 50%, s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 33,33%
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 50% (i inferior al 100%), s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 66,67%

En cas dels estudiants internacionals el professorat podrà atendre dubtes en llengua castellana.


Per poder matricular-se a aquest mòdul els estudiants hauran de tenir aprovats tres mòduls de primer com a mínim.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBCE-E001 - Gestionar situacions d'ensenyament-aprenentatge integrat de continguts i llengües en contextos plurilingües i multiculturals.
RABCE-E001-04 - Incorpora aspectes de plurilingüisme i multiculturalitat en una programació educativa.3
CBCE-E003 - Gestionar dinàmiques de grup que afavoreixen el desenvolupament de les competències des de la participació democràtica, l'aprenentatge cooperatiu i la resolució positiva de conflictes.
RABCE-E003-03 - Dissenya dinàmiques d'aula que afavoreixin el desenvolupament de les competències des de la participació democràtica, l’aprenentatge cooperatiu i la resolució de conflictes.3
CBCE-E006 - Desenvolupar la cultura democràtica i la sostenibilitat a totes les accions educatives fomentant els valors, les actituds, les aptituds, els coneixements i la comprensió crítica del món.
RABCE-E006-03 - Analitza una proposta didàctica que fomenti valors i actituds de la competència democràtica en l'aprenentatge de llengües.2
CBCE-E007 - Crear mecanismes de participació i de presa de decisions de l’alumnat en els diferents àmbits del procés formatiu sobre la base de la cultura democràtica.
RABCE-E007-04 - Proposa accions de millora per fomentar la participació i la presa de decisions de l'alumnat.3
CBCE-E008 - Guiar l’alumne en el seu procés formatiu i orienta l’alumnat i les famílies en la presa de decisions educatives.
RABCE-E008-03 - Dissenya un instrument de recollida d'informació de l'alumne des d'un punt de vista global.3
CBCE-E009 - Gestionar situacions d’ensenyament i aprenentatge que incorporin els elements de la cultura digital i l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement.
RABCE-E009-04 - Programa la competència digital dels estudiants.2
CBCE-E012 - Construir models de representació del món amb diferents graus de complexitat a partir del domini dels continguts de les àrees disciplinàries i la seva didàctica, des d’un pensament crític i una visió transversal.
RABCE-E012-07 - Mostra un domini adient del contingut curricular i didàctic de l'ensenyament i l'aprenentatge integrat de continguts i llengües.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBCE-T006 - Cercar, gestionar, analitzar i utilitzar la informació de manera autònoma en un entorn professional.Responsabilitat personal
RABCE-T006-03 - Amplia la recerca en l'àmbit de la didàctica de les llengües citant correctament les fonts utilitzades.2
CBCE-T007 - Aprendre de manera autònoma i adquirir nous coneixements permanentment.Emprenedoria i treball en equip
RABCE-T007-02 - Qüestiona els coneixements apresos i aprofundeix en les diferents aplicacions pràctiques.2
1. Seminari de Didàctica de les llengües en entorns plurilingües - Docència en anglès, català i francès (Més informació)
2. Seminari Enseignement d’une Matière Intégrée à une Langue Etrangère I (EMILE I) - Docència en francès (Més informació)
3. Seminari de TAC i l'aprenentatge de llengües - Docència en català (Més informació)
5. Seminari d'Aplicació de la Competència de Cultura de la democràcia a les estades - docència en anglès (Més informació)
7. Seminari Content Language Integrated Learning I (CLIL I) - Docència en anglès (Més informació)
DescripcióNom del fitxer
Normativa estades formativesnormativa_estades_centres_escolars_22_23.pdf