Pla docent
Universitat d'Andorra
Aquest mòdul té per objectiu familiaritzar l’estudiant amb la importància de les dades en la
gestió i en la presa de decisions empresarials. D’una banda, es considera l’organització des d’un
punt de vista global, analitzant els components de l’entorn que poden influir en la seva actuació
i, d’una altra, s’identifiquen els objectius de les organitzacions, les seves funcions bàsiques, així
com les diferents àrees funcionals i els departaments que la constitueixen.
En aquest mòdul també s’estudien les tècniques i eines més utilitzades en la gestió empresarial
i es tracta la informació principal que es genera a les organitzacions, centrant l’anàlisi en com
es gestiona aquesta informació derivada de les activitats principals que desenvolupa, tant amb
la finalitat de servir com a base de la presa de decisions, com amb l’objectiu de donar la
informació més rellevant als grups d’interès.
En finalitzar aquest mòdul, l’estudiant coneixerà els tipus de dades que es poden recopilar en
cadascun dels departaments, al mateix temps que es determinaran els inconvenients comuns
que es poden produir quan l'anàlisi de dades no té en compte la seva naturalesa, ja que per
entendre i resoldre els principals problemes empresarials, els científics de dades han de tenir
una bona comprensió de les característiques d’aquestes dades.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.

Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.

L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs 5 sessions lectives presencials per seminari, distribuïdes al llarg del semestre.

De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants semi-presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials que considerin oportunes.

En aquestes sessions el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.

A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Els estudiants que no hagin seguit o que no hagin superat l’avaluació continuada tindran la possibilitat de recuperar els seminaris pendents i el repte durant el període de recuperació previst d’acord amb el calendari del mòdul.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CMAD-E009 - Analitzar l’entorn d’una organització prenent com a base l’anàlisi de dades per definir l’estratègia i adaptar la seva gestió.
RAMAD-E009-01 - Identificar les dades disponibles per a l’anàlisi de l’entorn organitzatiu.1
RAMAD-E009-02 - Aplicar instruments d’anàlisi de l’entorn extern i intern de l’organització basats en dades per interpretar la realitat organitzativa, formular la seva estratègia i optimitzar la seva gestió.  2
RAMAD-E009-03 - Determina els elements de planificació organitzativa per a optimitzar la seva gestió. 3
CMAD-E010 - Planificar i desenvolupar accions en les diferents àrees funcionals d'una organització en base a la informació extreta de les dades.
RAMAD-E010-01 - Identifica les dades més rellevants dels diferents departaments de l’empresa. 1
RAMAD-E010-02 - Aplica les eines principals per a la gestió de les diferents àrees funcionals tenint en compte la informació derivada de les dades. 2
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CMAD-T002 - Treballar com a membre d’un equip, de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida.Emprenedoria i treball en equip
RAMAD-T002-01 - Participa en les tasques d’un equip per assolir l’objectiu perseguit.1
1. Pla Docent del Mòdul (Més informació)