En aquest mòdul ofereix un enfocament de la gestió d’altres funcions que integren una organització. S’introdueixen diferents àrees funcionals així com els models de gestió més utilitzats a l’empresa, mitjançant la utilització d’eines analítiques especialitzades que permeten obtenir un coneixement global de la gestió empresarial, posant especial èmfasi en com les empreses potencien i col·laboren en els àmbits de la recerca, la innovació i el desenvolupament i canalitzen la transferència del coneixement i la recerca aplicada per a impulsar nous negocis, transformar sistemes i processos i crear nous productes i serveis. Així mateix, s’explica el rol de l’emprenedoria que dinamitza el teixit empresarial, crea ecosistemes empresarials i accelera els processos de transformació.
A més, també es presenten algunes eines bàsiques d’estadística descriptiva, d’inferència estadística així com els principals models de probabilitat. L’aplicació d’aquestes eines i l’anàlisi dels resultats obtinguts ha de permetre que els estudiants siguin capaços de descriure i sintetitzar conjunts de dades empresarials amb l’objectiu de poder prendre decisions en situacions on predomina la incertesa. En particular, en aquest mòdul s’aplicaran algunes d’aquestes eines per aconseguir millorar la gestió d’una organització.
Per últim, aquest mòdul inclou un seminari destinat a millorar la comunicació en llengua anglesa. L’ús de l’anglès especialitzat en temes relacionats amb la professió ajudaran a la reflexió i producció de textos tècnics i, així aportar la documentació del repte i l’argumentació corresponent en aquesta llengua.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.
Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.
L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs 6 sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, 2 sessions de treball guiat.
De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.
En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.
En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.
A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.
Consulteu l'apartat d'observacions.
Els estudiants que no hagin seguit o que no hagin superat l’avaluació continuada tindran la possibilitat de recuperar els seminaris pendents i el repte durant el període de recuperació previst d’acord amb el calendari del mòdul.
Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.
A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
1. Seminari: Gestió empresarial
1.1. La funció financera de l'empresa
1.2. La logística de producció de l'empresa
1.3. La funció comercial de l'empresa
1.4. Els recursos humans a l'empresa
2. Seminari: Estadística
2.1. Estadística descriptiva i distribucions bidimensionals
2.2. Probabilitat bàsica
2.3. Distribucions de probabilitat
2.4. Estimació estadística
2.5. Proves d’hipòtesis
3. Seminari: Anglès especialitzat
3.1. First conditional and future time clauses + when, until, etc. Make and let
3.2. Second conditional
3.3. Reported speech sentences and questions
3.4. Gerunds and infinitives
3.5. Third conditional
3.6. Quantifiers. Separable phrasal verbs
3.7. Relative clauses: defining and non-defining
3.8. Question tags