Aquest mòdul inclou tres seminaris: Conceptes d’organització empresarial, Dret empresarial i Introducció al màrqueting. En aquests seminaris s’introdueixen conceptes i eines relacionades amb l’organització empresarial, la direcció de màrqueting i el dret empresarial.
El seminari conceptes d’organització empresarial té per objectiu introduir l'estudiant en el món de l'empresa. Es comença introduint el concepte d’empresa i com es classifiquen les empreses i presenta la importància que té el seu entorn extern i intern i els grups d'interès existents. S’introdueixen els diferents conceptes, eines i pràctiques empresarials que permeten a l’empresa estudiar l’entorn, valorar el seu funcionament i recursos interns, elaborar i seleccionar la seva estratègia, dissenyar la seva estructura organitzativa i establir la cultura corporativa.
El seminari introducció al màrqueting contribueix a l'estructuració dels coneixements de l’estudiant pel que fa a la metodologia i a la presa de decisions en el procés dinàmic del màrqueting a les empreses. Es vol dotar a l’estudiant amb les eines per identificar i determinar les estratègies de màrqueting més adequades en cada cas i implantar-les de forma efectiva.
Amb el seminari de dret empresarial es vol dotar a l’estudiant amb coneixements bàsics de l’àmbit jurídic. Concretament es vol que conegui i sàpiga aplicar el marc legal en el món empresarial perquè pugui fer front a situacions i interaccions amb administracions públiques i particulars quan exerceixi la seva futura activitat professional, ja sigui com a empresari o com a treballador.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.
Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.
L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs 6 sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, 2 sessions de treball guiat.
De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.
En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.
En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.
A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.
Consulteu l'apartat d'observacions.
Els estudiants que no hagin seguit o que no hagin superat l’avaluació continuada tindran la possibilitat de recuperar els seminaris pendents i el repte durant el període de recuperació previst d’acord amb el calendari del mòdul.
Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.
A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
1. Seminari: Organització d’empreses
1.1. Visió general de l’empresa.
1.2. Anàlisi de l’entorn empresarial (intern i extern)
1.3. Formulació i implementació de l’estratègia
1.4. Estructura organitzativa
1.5. Cultura organitzativa
1.6. Direcció, objectius i innovació empresarial. Mètodes de previsió de vendes. Gestió pressupostària i anàlisis de desviacions
2.1. Introducció i fonaments del màrqueting
2.2. L’entorn del màrqueting
2.3. L’estratègia de màrqueting
2.4. El comportament del comprador potencial
3.1. Aspectes introductoris
3.2. La persona jurídica
3.3. L’activitat empresarial
3.4. Les relacions laborals
3.5. La prevenció del blanqueig de capitals