Pla docent
Universitat d'Andorra
En aquest mòdul, els estudiants integren tots els coneixements teòrics en una proposta educativa orientada a la intervenció educativa d’un context educatiu.

L’estada formativa consisteix en la realització de pràctiques en un centre educatiu de segona ensenyança, batxillerat o formació professional que impliquen una dedicació de 90 hores al centre.

La Memòria final d’estada és la reflexió escrita del que ha estat l’experiència a l’escola i del que s’ha après.

La memòria recull l’explicació, l’anàlisi i l’autoavaluació de treball realitzat, a partir de l’observació i el contacte amb els membres de la comunitat educativa.

És també la reflexió sobre els resultats d’aprenentatge.

La memòria es redacta en català, tot i que també es pot defensar en l'oral en castellà, francès o anglès.
1. Integrar tots els coneixements teòrics en una proposta educativa orientada a la intervenció educativa d’un context educatiu.

2. Realitzar pràctiques en un centre educatiu de segona ensenyança, batxillerat o formació professional.

3. Reflexionar sobre l’experiència a l’escola i del que s’ha après.

4. Explicar, analitzar, autoavaluar el treball realitzat, a partir de l’observació i el contacte amb els membres de la comunitat educativa.
El seminari es composa de sessions que es poden desenvolupar amb el professorat en:

a) directe presencialment al campus UdA de Sant Julià de Lòria

b) en línia a través del campus virtual UdA

c) virtual (en els que es proporcionen diferents recursos i eines digitals centralitzades en el campus virtual UdA i es desenvolupen tasques pautades i temporalitzades).
L’estudiant elabora una Memòria pràctica que conté:

- disseny de 3 intervencions portades a terme al centre educatiu tenint en compte el marc general de la didàctica de la seva especialitat.

La memòria ha de tenir una extensió màxima de 20 pàgines.

L’avaluació es guia pels resultats d’aprenentatge associats a aquest mòdul.

Cada resultat d’aprenentatge pot tenir associats una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el desenvolupament i la defensa de la Memòria.

Els resultats d’aprenentatge específics els avalua el/la tutor/a d’institució educativa i els resultats d’aprenentatge transversals els avalua el/la tutor/a de l’UdA.

La defensa es realitza davant d’un tribunal format per professionals de l’àmbit.

L’estudiant disposa de 15 minuts per realitzar l’exposició i el tribunal disposa de 10 minuts per fer les preguntes que consideri oportunes.


Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats a la Memòria, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul.

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.

1. Normativa

1.1. Accés

El requisit per accedir al quart mòdul és tenir superat el mòdul 2 i estar matriculat del mòdul 1 i 3 de l’itinerari d’Intervenció Educativa.

1.2. Assistència

L’assistència a les classes de seminari i de treball guiat a la Universitat, a les tutories i als centres educatius és obligatòria i el no compliment de l’assistència implica la no superació del mòdul.

1.3. Carta de compromís

L’estudiant signa una carta compromís que recull la normativa de les estades.

1.4. Contracte amb el centre escolar

L’estudiant haurà de portar un resguard d’assegurança per tot el curs acadèmic.

El contracte el signen tres parts (direcció de l’Escola d’Educació de la UdA, direcció del centre i estudiant) on s’estipula la data d’inici de les estades i la de finalització, així com els tutors i les tasques de l’estudiant.

També es poden fer les estades en centres fora d'Andorra.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CME-E005 - Planificar la intervenció educativa des d’un plantejament global tenint en compte les característiques dels alumnes i els referents establerts en els programes educatius.
RAME-E005-04 - Analitza la pròpia intervenció educativa a les estades des d’un plantejament global tenint en compte les característiques dels alumnes i els referents establerts en els programes educatius.3
CME-E006 - Gestionar dinàmiques d’aula que afavoreixen la participació i l’autonomia dels alumnes, vetllant pel compliment de les normes de convivència, l’aprenentatge cooperatiu i la resolució positiva de conflictes.
RAME-E006-03 - Avalua les dinàmiques d’aula emprades a les estades formatives.3
CME-E007 - Regular els processos d’ensenyament-aprenentatge a partir de l’avaluació de les competències dels alumnes, fomentant alhora la seva autoregulació de l’aprenentatge.
RAME-E007-03 - Analitza les estratègies i procediments d’avaluació emprats a l’estada formativa.3
CME-E008 - Adaptar els elements curriculars, les variables metodològiques i els recursos a l’abast, especialment els recursos tecnològics, a les característiques dels alumnes i a les seves necessitats individuals i particulars.
RAME-E008-04 - Dissenya una intervenció educativa tenint en compte els elements curriculars, les variables metodològiques i els recursos a l’abast, especialment els recursos tecnològics, a les característiques dels alumnes i a les seves necessitats individuals i particulars.3
CME-E009 - Guiar l’alumne en el seu procés formatiu i orientar l’alumnat i les famílies en la presa de decisions educatives.
RAME-E009-02 - Guia a l’alumne en el seu procés formatiu i orientar l’alumnat i les famílies en la presa de decisions educatives.3
CME-E010 - Gestionar situacions d’ensenyament-aprenentatge integrat de continguts i llengües en contextos plurilingües i multiculturals.
RAME-E010-03 - Analitza el desenvolupament de situacions d’ensenyament-aprenentatge en contextos plurilingües i multiculturals.3
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CME-T001 - Comunicar-se de manera efectiva tant oralment com per escrit, pel que fa a qüestions complexes, tant en públics especialitzats com no.Responsabilitat personal
RAME-T001-09 - Recopila informació d’una manera diferent combinant els elements en un nou model i proposant solucions alternatives.3
CME-T002 - Identificar, analitzar de forma crítica, sintetitzar i resoldre problemes per adaptar-se a situacions noves i complexes.Responsabilitat personal
RAME-T002-08 - Combina la informació recopilada de manera diferent proposant un nou model.3
CME-T003 - Utilitzar, innovar i aplicar les tecnologies de la informació.Comunicació
RAME-T003-07 - Aplica la proposta innovadora de TIC a un projecte professional.3
Codi - ActivitatDescripcióResultats d'aprenentatgePercentatge
Activitat 1 - Memòria d'estades formativesMemòria escrita i defensa oral.ME-E005-04, ME-E006-03, ME-E007-03, ME-E008-04, ME-E009-02, ME-E010-03, ME-T001-09, ME-T002-08, ME-T003-070,00%
DescripcióNom del fitxer
Normativa estades formativesnormativa_estades_centres_escolars_22_23_1_.pdf