Pla docent
Universitat d'Andorra
Aquest mòdul té per objectiu introduir l’estudiant en el món empresarial. En primer lloc, s’introdueix l’ensenyament de la comptabilitat, amb l’objectiu que l’estudiant integri de forma gradual la metodologia comptable que permet reflectir la realitat economicofinancera de l’empresa. En el seminari Comptabilitat financera I, l’estudiant assimilarà els conceptes comptables més importants, per després poder aprofundir en la mecànica del cicle comptable.
A més, en aquest mòdul es presenten els conceptes bàsics per centrar l’estudi en l’entorn i l’estratègia empresarial, així com en l’estructura i en la planificació d’una empresa.
Finalment, en considerar la necessitat de desenvolupar la professió en un ambient professional multilingüe, aquest mòdul també promou, des del primer moment, que l’estudiant adquireixi les habilitats comunicatives i lingüístiques pròpies en llengua anglesa.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.

Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.

L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, sessions de treball guiat.

De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.

En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.

En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.

A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CDPACA-E001 - Relacionar els aspectes de l'entorn intern i extern d'una empresa per a l'elaboració d'estratègies que incideixen en les seves àrees funcionals.
RADPACA-E001-01 - Reconeix els conceptes bàsics associats a les diferents àrees funcionals de l’empresa.1
RADPACA-E001-02 - Aplica tècniques i models senzills per a la resolució de problemes relacionats amb el posicionament estratègic de l’empresa.2
RADPACA-E001-03 - Analitza les característiques bàsiques i l’abast de les diferents funcions directives de l’empresa.3
CDPACA-E002 - Elaborar els estats financers comptables per reflectir la realitat economicofinancera de l'empresa, d'acord amb els principis i normes comptables.
RADPACA-E002-01 - Utilitza la normativa comptable i els conceptes bàsics associats.1
RADPACA-E002-02 - Registra comptablement les operacions empresarials.2
RADPACA-E002-03 - Realitza el cicle comptable de l’empresa.2
RADPACA-E002-04 - Elabora el Compte de pèrdues i guanys i el Balanç de situació.3
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CDPACA-T001 - Dominar la comunicació en diferents llengües (en català i en anglès) per expressar i entendre missatges en diferents contexts i situacions personals, socials i professionals.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RADPACA-T001-04 - Té les competències lingüístiques en llengua anglesa de nivell B1.1 definides en el Marc Comú Europeu de referència per a les llengües.1
1. Seminari: Comptabilitat financera I (Més informació)
1.1. El concepte de comptabilitat
1.2. El patrimoni comptable
1.3. Teoria dels comptes
1.4. Els comptes anuals
1.5. Marc conceptual de la normativa comptable
1.6. Registre d’operacions
1.7. Principals operacions comptables
1.8. El cicle comptable
1.9. Existències
1.10. Proveïdors, creditors, clients i deutors per operacions comercials
2. Seminari: Organització d’empresa (Més informació)
2.1. Concepte d'empresa
2.2. L'entorn empresarial i els recursos de l'empresa
2.3. Eines d'anàlisi estratègic
2.4. La formulació de l'estratègia
2.5. Objectius, direcció i innovació empresarial
2.6. Planificació empresarial
2.7. L'estructura organitzativa de l'empresa
3. Seminari: Anglès I (B1.1)
3.1. Making questions / Describing people - Grammar structures: word order in questions; present simple; present continuous.
3.2. Talking about a past holiday / Describing a picture - Grammar structures: Past Simple regular and irregular; Past Continuous; Time sequencers.
3.3. Making future plans and arrangements / Defining words - Grammar structures: Be going to; Present Continuous; Defining relative clauses.
3.4. Talking about past actions related to housework and shopping - Grammar structures: Present Perfect vs Past Simple; Something, anything, nothing.
3.5. Comparing cities / Talking about healthy habits - Grammar structures: Comparative adjectives and adverbs; superlatives; quantifiers.
3.6. Making future predictions / Making offers and promises - Grammar structures: Will/won’t; review of tenses: present, past and future.