El mòdul Ensenyança i aprenentatge de continguts en una llengua estrangera tracta sobre projectes innovadors d’aprenentatge integrat de contingut i llengua (AICLE) i les seves aplicacions en contextos educatius reals. Tanmateix, abarca la metodologia AICLE com a recurs d’acollida i immersió d’alumnat nouvingut. Finalment dota els futurs mestres estratègies d’aprenentatge i perfeccionament professional en la metodologia AICLE.
Aquest mòdul és un mòdul amb estada formativa obligatòria.Aquest mòdul té estada formativa obligatòria de 4 crèdits, aproximadament 120 hores.
La normativa de les estades als centres escolars es pot consultar a documents addicionals.
En cas dels estudiants internacionals, cal tramitar una Autorització d’immigració per a pràctiques formatives.
El bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) adopta la modalitat dual que implica que els semestres tercer, quart i sisè del pla d’estudis es combinen, de manera integrada, l’activitat acadèmica a la universitat (3 dies a la setmana) i les estades formatives al centre escolar (dos dies a la setmana). L’objectiu de la modalitat dual és apropar la formació a la realitat de l’escola i ampliar els lligams entre teoria i pràctica per millorar la preparació dels futurs docents
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
Uns Seminaris que agrupen continguts.
El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.
Fases del treball guiat:
a)Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.
b)Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.
c)Integració i avaluació: la setena setmana del mòdul s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris i els estudiants continuaran treballant en el Treball Guiat.
La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte davant d’un tribunal i lliuraran els treballs associats al Repte. La defensa haurà d’anar acompanyada d’una presentació digital.
La defensa del treball serà individual així com l’avaluació.
Durant el mòdul s'impartiran sessions de llengua francesa, anglesa i catalana.
L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual, tant en els Seminaris com en el Treball Guiat.
L’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els Resultats d'Aprenentatge s'avaluaran des dels diferents Seminaris i des de Treball Guiat.
Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el desenvolupament dels Seminaris i el Treball Guiat.
Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats al mòdul, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal).
(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.
(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.
(3) En el cas que la qualificació del BCE-E0001-05 sigui inferior a 5, la qualificació del mòdul serà igual a 4 (suspès).
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tindran la setmana de recuperació durant la setmana de Darreres proves d'avaluació continuada i la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Les assignatures o mòduls d’estades formatives disposaran de dues convocatòries. En el cas d’exhaurir-les, l’estudiant podrà sol·licitar a la Junta Acadèmica una nova convocatòria, (extraordinària).
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té una durada de vuit setmanes.
El calendari detallat es pot consultar a: http://cals.uda.ad/week.php
L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Assistència estades i universitat:
És obligatòri assistir al centre escolar en un mínim del 90% dels dies establerts de les estades. Es obligatòria assistir a les classes presencials de Treball Guiat de la universitat en un mínim del 80%
En el moment de superar el 10% d’absència al centre escolar permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls matriculats del semestre.
En el moment de superar el 20% d’absència a les classes de la universitat permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls matriculats del semestre.
L'assistència a les classes del Seminari AICLE ( CLIL/EMILE) és obligatòria en un 80% per poder defensar el repte.
El preu de repetició d’un mòdul es calcularà d’acord amb el nombre de resultats d’aprenentatge (RA) superats:
- si el percentatge de RA aprovats és inferior al 20%, l’estudiant haurà d’abonar el 100% de la matrícula
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 20% i inferior al 50%, s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 33,33%
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 50% (i inferior al 100%), s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 66,67%
1. Seminari Content Language Integrated Learning II (CLIL) - Docència en anglès
(Més informació)2. Seminari Enseignement d’une Matière Intégrée à une Langue Etrangère II (EMILE) - Docència en francès
(Més informació)3. Seminari de processos d’integració lingüística amb alumnes nouvinguts - Docència en català
(Més informació)