Pla docent
Universitat d'Andorra
Els estudiants coneixen i practiquen amb els tutors les cures de complexitat alta mitjançant simulacions a les aules. Més endavant han de posar en pràctica en context real tant les cures infermeres com els coneixements adquirits en mòduls anteriors sobre l’atenció d’infermeria comunitària i en salut mental en les diferents etapes de la vida, ho fan alhora que integren progressivament els diferents rols infermers en funció dels àmbits assistencials que descobreixen (comunitària i salut mental).
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari, tutor/a clínic/a i tutor/a acadèmica.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final, seguint les indicacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBINFE-E001 - Aplicar el procés d'infermeria proporcionant cures individualitzades a través de la valoració, la recollida de dades i la formulació de problemes i diagnóstics infermers.
RABINFE-E001-12 - Efectua una entrevista clínica amb autonomia aplicant la comunicació eficaç.3
CBINFE-E002 - Avaluar el procés d'infermeria.
RABINFE-E002-04 - Proposa recomanacions de millora en funció de l’avaluació dels resultats del procés d’infermeria.3
CBINFE-E003 - Fomentar estils de vida saludables amb accions de promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l'educació sanitària en els diversos àmbits dels sistema de salut.
RABINFE-E003-09 - Avalua els canvis d’estils de vida tot hi actualitzant el projecte individualitzat de salut.3
CBINFE-E005 - Tenir cura de les persones en situacions específiques.
RABINFE-E005-08 - Avalua les cures infermeres realitzades de manera individualitzada amb autonomia, independentment del context.3
CBINFE-E006 - Capacitat de comunicació i relació amb els pacients, les famílies, els grups i les comunitats.
RABINFE-E006-07 - Utilitza la relació terapèutica en un context simulat.3
RABINFE-E006-08 - Avalua la relació terapèutica adaptant-la en un context.3
CBINFE-E007 - Capacitat d'implicar-se en el desenvolupament de la professió d'infermeria.
RABINFE-E007-06 - Assumeix la responsabilitat de les funcions infermeres en relació als àmbits de l’exercici professional.3
CBINFE-E008 - Respectar els principis i els valors ètics que guien la professió i els drets de les persones.
RABINFE-E008-05 - Actua èticament aplicant els diferents elements del codi deontològic.3
CBINFE-E010 - Capacitat d'utilitzar de manera adecuada les habilitas i activitats per proporcionar cures òptimes.
RABINFE-E010-07 - Demostra mitjançant escenaris clínics a l’aula, les habilitats i capacitats humanes (psicomotriu, cognitiu i actitudinal) necessàries per realitzar cures òptimes amb autonomia.3
CBINFE-E011 - Capacitat de liderar, gestionar i treballar en equip segons criteris de qualitat.
RABINFE-E011-06 - Proposa recomanacions fonamentades de lideratge adaptades al context.3
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBINFE-T003 - Utilitzar estratègies per prevenir i resoldre problemes, conflictes i canvis en el camp professional.Responsabilitat personal
RABINFE-T003-03 - Selecciona la millor solució per a un problema en situacions complexes amb coherència, encert i seguretat.3
1. Seminari: Escenaris clínics de complexitat elevada - Docència en català
2. Estada formativa clínica V - Docència en català