Syllabus
University of Andorra
Els estudiants consideren diferents elements de base del lideratge infermer, estils, context, grup de treball, persones que es beneficiarien del seu lideratge, recursos necessaris, competències, fins a liderar un projecte basat en l’evidència pensat per aplicació real. Així mateix, estructuren i organitzen les etapes i les tasques a desenvolupar.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
· Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
· Uns Seminaris que agrupen continguts.
· El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

Fases del treball guiat:
a) Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.
b) Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.
c) Integració i avaluació: s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris així com la defensa del repte.

La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari i treball guiat.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.

El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.
Id - Competences (C) / Specific learning outcome (RA)Level
CBINFE-E011 - Ability to lead, manage and work in team according to quality criteria
RABINFE-E011-05 - Designs strategies to lead work teams3
Id - Competences (C) / Transversal learning outcome (RA)AreaLevel
CBINFE-T007 - Being aware of the sociocultural, environmental and legal repercussions of the professional activitiesComunicació
RABINFE-T007-03 - Designs health projects adapted to nursing roles taking into account the sociocultural, environmental and legal involvement of the professional activities.3
1. Seminari Lideratge, qualitat i gestió d’equip
2. Seminari Rols emergents i introducció a la infermeria avançada