En aquest mòdul, els estudiants integren tots els coneixements teòrics en una proposta educativa orientada a l’ensenyament especialitzat d’un context educatiu.
L’estada formativa consisteix en la realització de pràctiques en un centre educatiu o entitat social (públic o privat).
1. Realitzar l'estada formativa al centre col·laborador (es pot realitzar fins a un màxim de 3 centres diferents)
2. Realitzar una memòria escrita i una defensa oral.
3. Assistir a les sessions, activitats i visites pràctiques proposades i lliurar-ne la memòria corresponent.
La planificació i organització de les estades formatives es realitzarà de forma consensuada entre l’estudiant, el/la tutor/a del Centre i el/la tutor/a acadèmica (Universitat)
Les hores destinades a les estades formatives poden destinar-se a diferents tipus de tasques, entre d’altres :
a) moments d’observació directa al Centre col·laborador,
b) intervenció/participació en accions dins del Centre col·laborador,
c) preparació i elaboració de materials, activitats o altra mena de participació fora del Centre col·laborador,
d) reunions de coordinació i/o feedback amb el tutor,
e) cerca i anàlisi de documents i informació.
La Memòria final d’estada és la reflexió escrita del que ha estat l’experiència al Centre col·laborador. Aporta una part d’autoavaluació i una altra d’anàlisi crític de la realitat observada amb propostes de millora (si s’escau) vinculades als continguts treballats en l’itinerari.
La memòria es redacta en català.
L'avaluació consisteix en la:
a) Realització de la memòria d'estades formatives i d’altres activitats pràctiques en les que s’ha participat (dossier escrit)
b) Defensa oral de la memòria d’estades formatives, en la que es presentaran de forma sintètica les principals informacions i es respondrà a les qüestions realitzades pels assistents
Per qualificar els resultats d’aprenentatge, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul.
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.
Accés
El requisit per accedir al tercer mòdul és tenir matriculats els mòduls primer i segon de l’itinerari d’Ensenyament Especialitzat.
Assistència
L’assistència a les classes de seminari i de treball guiat a la Universitat, a les tutories i als centres educatius és obligatòria i el no compliment de l’assistència implica la no superació del mòdul.
Carta de compromís
L’estudiant signa una carta compromís que recull la normativa de les estades.