En aquest mòdul, els estudiants integren tots els coneixements teòrics en una proposta educativa orientada a l’ensenyament especialitzat d’un context educatiu.
L’estada formativa consisteix en la realització de pràctiques en un centre educatiu o entitat social (públic o privat).
1. Realitzar l'estada formativa al centre col·laborador (es pot realitzar fins a un màxim de 3 centres diferents)
2. Realitzar una memòria escrita i una defensa oral.
3. Assistir a les sessions, activitats i visites pràctiques proposades i lliurar-ne la memòria corresponent.
L’estada pròpiament al centre, en la qual cada 30 hores corresponen a un crèdit.
Aquestes hores comprenen:
a) moments d’observació directa al Centre col·laborador,
b) intervenció/participació en accions dins del Centre col·laborador,
c) preparació i elaboració de materials, activitats o altra mena de participació fora del Centre col·laborador,
d) feedback amb el tutor,
e) cerca d’informació.
En l’estada cal que l’estudiant prepari 3 intervencions convingudes prèviament amb el tutor, que poden ser ja bé ideals o reals, segons s’escaigui en cada cas.
Al treball d’aprenentatge servei, l’estudiant ha de crear un pla estratègic que doni resposta a la necessitat que l’entitat ha proposat en relació a l’atenció a la diversitat i l’educació inclusiva.
L’entitat pot ser un centre o institució educativa i/o social ja bé pública o privada.
La Memòria final d’estada és la reflexió escrita del que ha estat l’experiència a l’escola i del que s’ha après.
La memòria recull l’explicació, l’anàlisi i l’autoavaluació de treball realitzat, a partir de l’observació i el contacte amb els membres de la comunitat educativa.
És també la reflexió sobre els resultats d’aprenentatge.
La memòria es redacta en català.
L'avaluació consisteix en la:
a) Realització de la memòria d'estades (dossier escrit)
b) Defensa oral davant del tribunal acadèmic de les estades, aprenentatge servei i xerrades
c) Realització de dossier d'aprenentatge servei (per cada entitat) si es dona el cas
d) Realització del dossier resum corresponent a d'altres activitats pràctiques en que s'ha participat
Per qualificar els resultats d’aprenentatge, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul.
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.
Accés
El requisit per accedir al tercer mòdul és tenir matriculats els mòduls primer i segon de l’itinerari d’Ensenyament Especialitzat.
Assistència
L’assistència a les classes de seminari i de treball guiat a la Universitat, a les tutories i als centres educatius és obligatòria i el no compliment de l’assistència implica la no superació del mòdul.
L’assistència mínima exigida és del 80% per a les classes de la Universitat i el 90% per als centres educatius.
Carta de compromís
L’estudiant signa una carta compromís (Annex 1) que recull la normativa de les estades.
Contracte amb el centre de pràctiques.
L’estudiant haurà de portar un resguard d’assegurança per tot el curs acadèmic. En cas de no disposar d’aquesta informació no es podran fer les estades.