Pla docent
Universitat d'Andorra
En aquest mòdul, els estudiants integren tots els coneixements teòrics en una proposta educativa orientada a l’ensenyament especialitzat d’un context educatiu.

L’estada formativa consisteix en la realització de pràctiques en un centre educatiu o entitat social (públic o privat).

1. Realitzar l'estada formativa al centre (es pot realitzar fins a un màxim de 3 centres diferents)

2. Dissenyar una proposta d'aprenentatge servei.

3. Realitzar una memòria escrita i una defensa oral.

4. Assistir a les presentacions d'associacions, institucions i entitats.

L’estada pròpiament al centre, en la qual cada 30 hores corresponen a un crèdit.

Aquestes hores comprenen:

a) moments d’observació directa a l’aula,

b) intervenció directa a l’aula,

c) preparació i elaboració de materials fora de l’aula,

d) feedback amb el tutor,

e) i cerca d’informació.

En l’estada cal que l’estudiant prepari 3 intervencions convingudes prèviament amb el tutor, que poden ser ja bé ideals o reals, segons s’escaigui en cada cas.

Al treball d’aprenentatge servei, l’estudiant ha de crear un pla estratègic que doni resposta a la necessitat que l’entitat ha proposat en relació a l’atenció a la diversitat i l’educació inclusiva.

L’entitat pot ser un centre o institució educativa i/o social ja bé pública o privada.

La Memòria final d’estada és la reflexió escrita del que ha estat l’experiència a l’escola i del que s’ha après.

La memòria recull l’explicació, l’anàlisi i l’autoavaluació de treball realitzat, a partir de l’observació i el contacte amb els membres de la comunitat educativa.

És també la reflexió sobre els resultats d’aprenentatge.

La memòria es redacta en català.

Pel que es refereix a les xerrades, les entitats són:

- Associació Síndrome de Down
- Associació Malalties Minoritàries
- Institut Altes Capacitats (NIVI)
- Associació ANDTDAH Albatros
- Associació de l’espectre autista AUTEA
- Federació Esports adaptats Andorra FADEA
- Special Olympics
- Col·legi de Logopedes d’Andorra
- Diversand
- Infància i adolescència en risc
- Centre de recursos educatius per a deficient visuals CREDEV Once
- Àrea de promoció i autonomia personal
- Cristic
- La Gavernera
L'avaluació consisteix en la:

a) Realització de la memòria d'estades (dossier escrit)

b) Defensa oral davant del tribunal acadèmic de les estades, aprenentatge servei i xerrades

c) Realització de dossier d'aprenentatge servei (per cada entitat) si es dona el cas

d) Realització del dossier resum d'associacions

Per qualificar els resultats d’aprenentatge, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul.

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.

Accés
El requisit per accedir al tercer mòdul és tenir matriculats els mòduls primer i segon de l’itinerari d’Ensenyament Especialitzat.

Assistència
L’assistència a les classes de seminari i de treball guiat a la Universitat, a les tutories i als centres educatius és obligatòria i el no compliment de l’assistència implica la no superació del mòdul.
L’assistència mínima exigida és del 80% per a les classes de la Universitat i el 90% per als centres educatius.

Carta de compromís
L’estudiant signa una carta compromís (Annex 1) que recull la normativa de les estades.

Contracte amb el centre de pràctiques.

L’estudiant haurà de portar un resguard d’assegurança per tot el curs acadèmic. En cas de no disposar d’aquesta informació no es podran fer les estades.

Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CME-E011 - Identificar necessitats educatives específiques de l’alumnat.
RAME-E011-04 - Reflexionar sobre les necessitats educatives específiques del centre i de l’aula en relació a l’atenció a la diversitat.3
CME-E012 - Dissenyar estratègies i actuacions educatives per donar resposta a les necessitats educatives específiques de l’alumnat.
RAME-E012-03 - Elaborar un programa concret per desenvolupar pràctiques inclusives a diferents institucions educatives.3
CME-E013 - Gestionar els diferents recursos, tècniques i metodologies per atendre la diversitat tenint en compte les característiques dels alumnes i les seves necessitats individuals.
RAME-E013-03 - Proposar millores concretes de pràctiques inclusives al centre que promoguin l’atenció a la diversitat a partir de mecanismes d’avaluació.3
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CME-T004 - Treballar tant de forma autònoma, com en equips multidisciplinaris i en contextos internacionals.Emprenedoria i treball en equip
RAME-T004-07 - Mostra iniciativa i proposa de solucions alternatives a un problema complex.3
CME-T005 - Cercar, discriminar, organitzar i utilitzar informació complexa en un entorn professional especialitzat.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RAME-T005-07 - Traça l’estratègia de recerca d’informació més adient segons el context i la necessitat de manera autònoma.3
Codi - ActivitatDescripcióResultats d'aprenentatgePercentatge
Activitat 1 - Activitat corresponent al dossier escritMemòria d'estada formativa0,00%
Activitat 2 - Activitat corresponent al dossier escritAprenentatge servei0,00%
Activitat 3 - Activitat corresponent al dossier de recullAssociacions0,00%
DescripcióNom del fitxer
Normativa estades formativesnormativa_estades_centres_escolars_22_23_1_.pdf