El mòdul d'Intervenció Educativa de la salut proporciona una comprensió exhaustiva de les estratègies i tècniques educatives que es poden aplicar per a promoure la salut i el benestar en diferents entorns. El mòdul integra teoria i pràctica, explorant les millors pràctiques en l'àmbit de l'educació per a la salut i proporcionant als estudiants les eines necessàries per a planificar, implementar i avaluar programes educatius eficaces.
Aquest mòdul ofereix als estudiants una base sòlida en l'art i la ciència de l'educació per a la salut, preparant-los per a dissenyar i implementar programes educatius efectius en contextos de salut diversos.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
• Un Repte que orienta la finalitat del mòdul.
• Uns Seminaris que agrupen continguts.
• El Treball guiat que guia a l'estudiant en la resolució del repte, ajudant-lo a integrar els continguts dels seminaris
La metodologia que se seguirà combinarà la docència del contingut a través de diferents suports segons indica el cronograma de les guies dels seminaris.
Específicament el contingut dels diferents seminaris es donarà a través de:
• Sessions presencials a l’aula on el professorat exposarà els continguts a través d’un suport i es realitzarà un treball pràctic d’associació entre els continguts documentats i la seva utilitat en situacions reals.
• Apunts virtuals aportats pel professorat on es desenvoluparà el contingut de manera ordenada.
• Càpsula de vídeo enregistrada pel professorat exposat els continguts a través d’un suport. Les càpsules de vídeo poden variar de llargada entre 3 minuts i 20 minuts segons el contingut.
El contingut de cada seminari es complementarà amb les activitats no avaluables virtuals proposades a l’estudiant. Aquestes activitats no avaluables no seran corregides pel professorat, però serviran per ampliar i interrelacionar el contingut que posteriorment serà avaluat a partir de la correcció de les activitats avaluables virtuals (AA), els controls presencials (CP) i la resolució del repte.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari i treball guiat.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).
(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.
(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.
A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.
El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en avaluació continuada com en avaluació final.
1. Seminari Educació per la salut - Docència en català
2. Seminari Aprenentatge en salut - Docència en català