En aquest mòdul s’introdueixen conceptes, sistemes i eines específiques relacionades amb l’oportunitat de generar negocis internacionals, dirigir les operacions de l’empresa i gestionar a les persones que formen part de l’organització empresarial.
D’una banda, es vol dotar l’estudiant dels coneixements específics sobre la internacionalització de les operacions empresarials (estratègia, models d’expansió internacionals, requeriments hard i soft).
La Direcció d’Operacions esdevé un eix estratègic amb les seves funcions primàries i complementàries i aplicant metodologies com ara ERP,CRM, B2B, B2C, just-in-time o last-mile), en el procés de transformació dels inputs en outputs.
Per últim, la gestió dels recursos humans esdevé fonamental per al funcionament de l’empresa atès que les persones és un dels recursos principals: atreure, motivar i retenir el capital humà a través de les polítiques específiques com ara el reclutament i la selecció, la formació continuada i el desenvolupament professional, la gestió de l’acompliment, els sistemes de retribució i la promoció del compromís dels empleats.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.
Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.
L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs 6 sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, 2 sessions de treball guiat.
De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.
En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.
En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.
A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.
Consulteu l'apartat d'observacions.
Els estudiants que no hagin seguit o que no hagin superat l’avaluació continuada tindran la possibilitat de recuperar els seminaris pendents i el repte durant el període de recuperació previst d’acord amb el calendari del mòdul.
Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.
A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
1. Seminari: Negocis Internacionals (International Business)
1.1. Comerç exterior
1.2. Moneda i comerç internacional
1.3. El procés d'internacionalització
2. Seminari: Direcció d’Operacions (Operations Management)
2.1. Visió general de la Direcció d’Operacions
2.2. Aprovisionament (Procurement)
2.3. Customer Relationship Management (CRM)
2.4. Logística i distribució
2.5. Gestió de la producció
2.6. SCM Planning and IT
3. Seminari 3: Direcció de Recursos humans (Human Resources Management)
3.1. Introducció a la Gestió de Recursos Humans
3.2. La gestió del flux de Recursos Humans
3.3. La gestió del talent
3.4. La gestió de l’acompliment
3.5. La gestió de la compensació
3.6. La gestió del compromís