Pla docent
Universitat d'Andorra
Aquest mòdul inclou tres seminaris: Fonaments matemàtics per a l’empresa, Eines informàtiques per a l'empresa i Introducció a la comptabilitat empresarial.

En primer lloc, en el seminari fonaments matemàtics per a l’empresa es treballa algunes de les eines bàsiques que ofereix l’àlgebra lineal i l’anàlisi matemàtica. A fi que l’estudiant pugui veure la seva utilitat, sempre que es pugui, aquestes eines es presentaran des d’una vessant empresarial. El correcte assoliment dels coneixements impartits en aquest seminari facilita el seguiment de mòduls posteriors que inclouen seminaris vinculats amb disciplines com l’estadística o la matemàtica de les operacions financeres.

Seguidament, el seminari eines informàtiques per a l’empresa pretén d’una banda, treballar de forma integrada l'ús d'eines i serveis d'Internet i de les tecnologies mòbils que pugin donar resposta a les necessitats de les empreses, i d'altra banda, conèixer l'ús avançat del full de càlcul, així com, les principals tècniques per desenvolupar comunicacions escrites i orals de forma adequada.

Finalment, el seminari d’introducció a la comptabilitat empresarial proporciona el primer contacte de l’estudiant amb la comptabilitat financera i la seva casuística. S’explica què s’entén per comptabilitat, la seva funció dins de l’empresa i el seu funcionament bàsic. Concretament, es presenta la normativa comptable bàsica (principis comptables, normes i documents comptables, etc.), així com el concepte de cicle comptable.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.

Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.

L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs 6 sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, 2 sessions de treball guiat.

De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.

En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.

En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.

A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Els estudiants que no hagin seguit o que no hagin superat l’avaluació continuada tindran la possibilitat de recuperar els seminaris pendents i el repte durant el període de recuperació previst d’acord amb el calendari del mòdul.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBAE-E001 - Planificar activitats comptables.
RABAE-E001-01 - Utilitza la normativa comptable i els conceptes bàsics associats.1
RABAE-E001-02 - Registra comptablement les operacions empresarials.2
RABAE-E001-03 - Realitza el cicle comptable de l’empresa.2
RABAE-E001-04 - Elabora el Compte de pèrdues i guanys i el Balanç de situació.2
CBAE-E009 - Utilitzar els fonaments matemàtics i estadístics en l’àmbit de l’empresa.
RABAE-E009-01 - Identifica les variables d’un problema per tal de trobar les accions involucrades en la seva solució.1
RABAE-E009-02 - Planteja problemes en llenguatge matemàtic i coneix els instruments matemàtics per a la seva solució.1
RABAE-E009-03 - Determina quins conceptes matemàtics intervenen en un problema, tria el camí de resolució i sap interpretar-ne el resultat (distingint entre interpretació matemàtica i econòmica).1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBAE-T001 - Competència comunicativa, oral i escrita, com a mínim en la llengua pròpia i en anglès. Aquesta competència inclou tant la capacitat d'anàlisi com de síntesi del discurs.Comunicació
RABAE-T001-01 - Argumenta les idees de forma adequada i justificada a l’objectiu proposat en l’àmbit acadèmic.1
CBAE-T002 - Competències interpersonals: inclou les habilitats consistents a proporcionar una informació adaptada a les necessitats de l'interlocutor, establir una comunicació fluida i ser capaç de treballar en equips interdisciplinaris i en xarxa.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RABAE-T002-01 - Identifica els objectius, planifica i desenvolupa les tasques associades al seu rol.1
CBAE-T003 - Competència de gestió de la informació, cosa que implica saber adquirir capacitats de cerca, gestió i ús de la informació de manera autònoma en un entorn professional.Comunicació
RABAE-T003-01 - Identifica els sistemes d’informació de les organitzacions (SI) i les tecnologies de la informació (TI).1
1. Seminari: Fonaments matemàtics per a l’empresa
1.1. Equacions, inequacions i percentatges
1.2. Funcions elementals i funcions a trossos
1.3. Sistemes d’equacions lineals i programació lineal
2. Seminari: Eines informàtiques per a l’empresa (Més informació)
2.1. Els sistemes d’informació, les TIC i el Full de càlcul
2.2. Internet i la gestió i anàlisis de dades amb el Full de càlcul
2.3. Comunicació escrita i oral
3. Seminari: Introducció a la comptabilitat financera
3.1. El concepte de comptabilitat
3.2. El patrimoni comptable
3.3. Teoria dels comptes
3.4. Els comptes anuals
3.5. Marc conceptual de la normativa comptable
3.6. Registre d’operacions
3.7. Principals operacions comptables
3.8. El cicle comptable
3.9. Existències
3.10. Proveïdors, creditors, clients i deutors per operacions comercials