En aquest mòdul l'estudiant té dues opcions: 1) Realitzar una Estada Formativa a un centre (EF) i 2) Realitzar un Treball Fi d'Itinerari (TFI).
En les dues opcions els estudiants integren tots els coneixements teòrics en una proposta educativa orientada a la millora de la cultura democràtica d’un context educatiu o laboral.
Els estudiants porten a terme unes intervencions (EF) o projecte (TFI) orientat al desenvolupament d'una recerca o una innovació en el camp professional de l'educació tant de l’àmbit formal com no formal.
1. Dissenyar propostes educatives orientades a la millora de la CD.
2. Donar resposta a una necessitat mitjançant un treball de recerca i/o innovació.
Aquest mòdul transcorre de manera paral·lela amb el mòdul 2 i 3 de Cultura Democràtica.
Els seminaris dels mòduls 2 i 3, doten de contingut al mòdul 4 i són els que donen les pistes per poder realitzar la memòria. Els seminaris agrupen continguts que l’estudiant ha d’adquirir, consolidar i saber mobilitzar per poder desenvolupar cada competència de manera satisfactòria.
El treball guiat són sessions en les que el professor responsable guia a l’estudiant en la redacció de la memòria, ajudant-lo a integrar el continguts teòrics i pràctics.
Aquest mòdul, en cas que l'estudiant esculli EF, l'ha de combinar amb l'estada a un centre de pràctiques.
L'estudiant ha d'elaborar una memòria (d'acord al que s'explicita al Pla docent d'EF o de TFI).
En cas de realitzar EF, l’assistència a les classes dels seminaris dels mòduls 2 i 3, de treball guiat, i les tutories de la universitat és obligatòria i el no compliment de l’assistència implica la no superació del mòdul.
L’assistència mínima exigida és del 80% per a les classes de la Universitat.
Per a la memòria d'EF, l'estudiant cal que lliuri un treball tot seguint les indicacions que es donen en el Pla docent de les Estades Formatives.
Per la memòria del Treball Fi d'Itinerari, l'estudiant cal que lliuri un treball tot seguint les indicacions que es donen en el Pla docent del TFI.
Per ambdues memòries, l'estudiant caldrà que defensi el seu treball davant d'un tribunal acadèmic.
Es farà una defensa mitjançant una exposició oral davant d'un tribunal acadèmic.
L'estudiant que no superi l'avaluació continuada es podrà presentar a l'avaluació final segons marca el calendari de la UdA del semestre corresponent.
Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats a la Memòria, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica M x de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els resultats d’aprenentatge s’avaluaran al Treball Guiat.
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de M x sigui superior o igual a 5.
Es poden fer EF en centres tan d'Andorra com de fora d'Andorra.