Totes les dimensions psicològiques i els seus processos de construcció i funcionament s’integren i actuen adequadament, donant així una homeòstasi psico -emocional de la persona. El coneixement dels conceptes i les relacions que s’estableixen, permetran donar una resposta infermera a les necessitats resultants de les mancances o distorsions que fan desequilibrar la homeòstasi humana necessària.
L’assignatura de Psicologia General i Evolutiva pretén donar, a l’estudiant d’infermeria, una visió introductòria dels conceptes bàsics de la psicologia general.
. Comprendre la utilitat de la psicologia com a ciència del comportament, en el context de les ciències de la salut.
. Identificar les funcions cognitives i les emocions bàsiques de la persona al llarg del cicle vital.
. Identificar les etapes de construcció i desenvolupament de la personalitat al llarg de la vida.
. Comprendre els conceptes bàsics de la salut mental
L’assignatura s’organitza en:
• activitats dirigides a l’aula amb la participació dels estudiants.
• activitats tutoritzades, treball de casos amb la metodologia de simulacions.
• treball individual dedicat a l’elaboració de les activitats d’avaluació, lectura de recursos penjats al campus.
L’assignatura disposa d’una aula a l’entorn virtual d’aprenentatge com a eina de suport docent i de comunicació.
Activitat 1: examen sobre els continguts de l'assignatura
Activitat 2: autoavaluació a l'aula virtual
Activitat 3: activitats individuals amb lliurament aula virtual
Cadascuna de les activitats d’avaluació continuada s’ha de superar amb una qualificació mínima de 5 per tal d’aprovar l’avaluació continuada, a excepció de l'activitat 2. En cas contrari tindrà l’opció de l’avaluació final.
L’estudiant que no superi una o vàries de les activitats d’avaluació continuada, té l’opció de realitzar l’avaluació final de l’activitat suspesa. Totes les activitats s’han de superar amb una qualificació mínima de 5 per poder optar a la mitjana del curs.
Elganeste et al. (2017). Desarrollo biológico y cognitivo en el
ciclo vital. E. Piramide.
Gómez Sanchez, R. i Gómez Díaz, M. (2012). Manual de atención psicosocial. Instituto Monsa de Ediciones, S.A.
Leahey, T. (2013). Historia de la psicología. Ed. Pearson Psychcorp.
Puente Farreras. (2011). Psicologia contemporánea básica y aplicada. Ed. Piramide.
Sotelo Narváez, V. (2016). Fundamento de la Psicología. Manual autoformativo. Primera edicióon Huancayo. Versión e-book disponible en: http://repositorio.continental.edu.pe/ . ISBN electrónico N.° 978-612-4196-
Canton Duarte, J. i Cortes Arboleda, Mª R., (2011). Desarrollo socioafectivo y de la
personalidad. AlianzaEditorial.
Furnham, A. (2014). 50 cosas que hay que saber sobre psicologia. Ed. Ariel.
Schweiger, I. i Torregrosa, J. R., (2016). Perspectiva en el estudio de las emociones. Grupo 5: España
El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en l'avaluació continuada com en l'avaluació final.
1. Introducció a l’estudi de la psicologia en el context de les ciències de la salut - La psicologia com a ciència del comportament
2. Principis bàsics del funcionament mental - Funcions cognitives i emocions bàsiques
3. Canvis evolutius al llarg de la vida - Construcció, etapes, organització personalitat
4. Introducció al concepte de salut mental - Mecanismes d'adaptació, patologia