Pla docent
Universitat d'Andorra
El mòdul Ensenyança i aprenentatge de les matemàtiques tracta sobre els principis i continguts bàsics de les matemàtiques bàsiques (numèriques, càlcul, geomètriques, representacions espacials, estimació i mesura, organització i interpretació de la informació) i sobre les teories d’ensenyament i aprenentatge a l’etapa d’educació maternal i primera ensenyança tenint en compte el currículum escolar i el desenvolupament dels alumnes i la seva diversitat.

Aquest mòdul té estada formativa obligatòria. La normativa de les estades als centres escolars es pot consultar a documents addicionals.
En cas dels estudiants internacionals, cal tramitar una Autorització d’immigració per a pràctiques formatives.

Per cursar els mòduls del segon any és necessari tenir aprovats 3 dels 4 mòduls del primer any com a mínim.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
Uns Seminaris que agrupen continguts.
El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

Durant totes les fases els estudiants hauran de realitzar una sèrie d’entrades al seu portfolio electrònic. Aquest portfolio integrarà als treballs i les reflexions de l’estudiant i facilitarà el seguiment i feedback per part del professorat.

Fases del treball guiat:

a)Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.

b)Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.

c)Integració i avaluació: la setena setmana del mòdul s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris i els estudiants continuaran treballant en el Treball Guiat.

La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte davant d’un tribunal i lliuraran els treballs associats al Repte. La defensa haurà d’anar acompanyada d’una presentació digital.

La defensa del treball serà individual així com l’avaluació.

Durant el mòdul s'impartiran sessions de llengua anglesa.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tindran la setmana de recuperació durant la setmana de Darreres proves d'avaluació continuada i la setmana d’Exàmens finals del semestre.

La qualificació del RA és numèrica amb un decimal.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, o la nota dels RA associats a les estades sigui inferior a 5, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

Les assignatures o mòduls d’estades formatives disposaran de dues convocatòries. En el cas d’exhaurir-les, l’estudiant podrà sol·licitar a la Junta Acadèmica una nova convocatòria, (extraordinària).

Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tindran la setmana de recuperació durant la setmana de Darreres proves d'avaluació continuada i la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té una durada de vuit setmanes.
El calendari detallat es pot consultar a: http://cals.uda.ad/week.php

L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.


Estada formativa a les escoles:
L'estada formativa tindrà un seminari d'obligatòria assistència i superació per aprovar el mòdul.
Llengua i sistema educatiu de les estades: escola Andorrana amb el tutor de francès.
Menció anglès: poden fer les estades en català i/o anglès.
Aquest mòdul és un mòdul d'estada formativa.
Assistència estades i universitat:
És obligatòri assistir al centre escolar en un mínim del 90% dels dies establerts de les estades. Es obligatòria assistir a les classes presencials de Treball Guiat de la universitat en un mínim del 80%

En el moment de superar el 10% d’absència al centre escolar permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls/assignatures matriculats del semestre.
En el moment de superar el 20% d’absència a les classes de la universitat permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls matriculats del semestre.

En cas dels estudiants internacionals el professorat podrà atendre dubtes en llengua castellana.

El preu de repetició d’un mòdul es calcularà d’acord amb el nombre de resultats d’aprenentatge (RA) superats:
- si el percentatge de RA aprovats és inferior al 20%, l’estudiant haurà d’abonar el 100% de la matrícula
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 20% i inferior al 50%, s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 33,33%
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 50% (i inferior al 100%), s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 66,67%


Per poder matricular-se a aquest mòdul els estudiants hauran de tenir aprovats tres mòduls de primer com a mínim.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBCE-E002 - Planificar la intervenció educativa des d'un plantejament global tenint en compte les característiques de l'alumnat, les metodologies educatives diversificades i els referents establerts en els programes educatius.
RABCE-E002-04 - Dissenya una planificació simple en un context real.3
CBCE-E004 - Regular els processos d'ensenyament-aprenentatge a partir de les evidències recollides a l'avaluació dels alumnes fomentant alhora l'autoregulació de l'aprenentatge.
RABCE-E004-04 - Dissenya indicadors d'avaluació i un sistema de recollida d'evidències en un context real.3
CBCE-E005 - Adaptar els elements curriculars, les variables metodològiques i els recursos a l'abast, especialment els recursos tecnològics, a les característiques dels alumnes i a les seves necessitats individuals i particulars.
RABCE-E005-03 - Proposa mesures per atendre necessitats educatives reals.2
CBCE-E010 - Gestionar grups de treball per al desenvolupament de projectes educatius, amb diferents actors de la comunitat educativa i de la societat en general tenint en compte l’estructura educativa d’Andorra.
RABCE-E010-04 - Analitza un projecte educatiu on participin diferents actors de la comunitat educativa.2
CBCE-E012 - Construir models de representació del món amb diferents graus de complexitat a partir del domini dels continguts de les àrees disciplinàries i la seva didàctica, des d’un pensament crític i una visió transversal.
RABCE-E012-06 - Mostra un domini adient del contingut curricular i didàctic de les matemàtiques.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBCE-T002 - Orientació cap a la qualitat.Responsabilitat personal
RABCE-T002-02 - Millora de forma sistemàtica el treball personal tenint en compte els criteris de qualitat del seu àmbit d’estudi.2
CBCE-T008 - Organitzar i planificar la feina pròpia i els estudis ulteriors.Responsabilitat personal
RABCE-T008-02 - Gestiona el treball segons una planificació orientativa.2
CBCE-T009 - Poder treballar en equips interdisciplinaris i en xarxa.Emprenedoria i treball en equip
RABCE-T009-02 - Desenvolupa les tasques associades al seu rol respectant les normes establertes en un entorn professional.2
1. Seminari de Psicologia - Docència en català (Més informació)
2. Seminari de Matemàtiques - docència en francès (Més informació)
3. Seminari de Didàctica de les matemàtiques I i II - Docència en català (Més informació)
4. Seminari Atenció a la diversitat: Dificultats d'aprenentatge de les matemàtiques - Docència en català (Més informació)
DescripcióNom del fitxer
Normativa estades als centresNormativa_estades_centres_escolars_Universitat_d_Andorra.pdf