Pla docent
Universitat d'Andorra
En aquest mòdul, el repte que es planteja a l’estudiant és la presentació i defensa del Treball de Fi de Màster 1 (TFM 1), el qual suposa una primera aproximació al treball de recerca individual, inèdit i original que haurà de dur a terme l’estudiant mitjançant la integració de la teoria i la pràctica reflexiva en una proposta innovadora que pertanyi a l’àmbit del Màster en Educació.
Al final d’aquest mòdul, l’estudiant haurà de lliurar el treball per escrit i defensar-lo oralment mitjançant un vídeo d'un màxim de 2 minuts de durada. Després, l’estudiant rebrà un informe redactat pel professorat encarregat del treball guiat valorant el seu treball amb propostes de millora que haurà d’aplicar en el següent mòdul (TFM 2).
En el TFM 1 l’estudiant estarà tutoritzat pel professorat responsable de treball guiat, qui proposarà a l’estudiant la realització de diferents activitats amb l’objectiu d’orientar el desenvolupament del TFM 1.
En aquest TFM 1 l’estudiant haurà de presentar la primera aproximació al treball de fi de màster que demostri l’autonomia cognitiva, la capacitat de prendre decisions, la reflexió sobre la pràctica i la capacitat de fer recerca de manera fonamentada i contextualitzada.
Per tal que els estudiants siguin capaços de fer-ho, tant pel professorat de treball guiat com el dels diferents seminaris els hi proposaran diferents activitats.
El treball guiat es durà a terme mitjançant tutores individuals amb el professorat assignat per aquesta funció. És responsabilitat de l’estudiant demanar via correu electrònic almenys dos tutories al llarg del TFM 1 amb el professorat responsable de dur a terme el treball guiat. Abans de cada tutoria, l’estudiant informarà al professorat de les qüestions que necessita resoldre i enviarà un esborrany del seu treball.
A més, els seminaris (Metodologia, Ètica, TIC i Propietat intel·lectual) es composen de sessions que es poden desenvolupar en directe amb el professorat (presencialment al campus UdA de Sant Julià de Lòria o en línia a través del campus virtual UdA) o mitjançant continguts de treball virtual (en els que es proporcionen diferents recursos i eines digitals centralitzades en el campus virtual UdA i es desenvolupen tasques pautades i temporalitzades).
D’altra banda, en el TFM 1 hi ha una primera sessió de treball guiat grupal que es portarà a terme de manera presencial amb el professorat assignat per aquesta funció. Aquesta sessió de treball guiat estarà enfocada a la presentació del pla docent. No obstant això, es podran dur a terme altres sessions presencials si el professorat de treball guiat ho considera adient per tal de clarificar, guiar i avaluar el treball que es desenvolupa.
L’avaluació serà individual, tant en els seminaris com en el treball guiat i la defensa del repte.
Seminaris: s’avaluaran mitjançant la realització de les diferents activitats que es demanen en els seminaris presencials. Superar el 80% de l’avaluació de tots els Seminaris serà requisit per poder defensar la resolució del Repte. Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada de tots els Seminaris, podran recuperar els Seminaris no superats, i defensar la resolució del Repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Treball guiat: l’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge. Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el desenvolupament del TFM 1.
Hi haurà almenys dos lliuraments:
• Primer lliurament del TFM 1
• Lliurament final del TFM 1 i el vídeo
Defensa del repte (treball escrit i vídeo): l’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge. Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en el treball escrit i el vídeo.
Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats als Seminaris i al Repte, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els resultats d’aprenentatge s’avaluaran al treball guiat.
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.
Els estudiants que no superin el mòdul tindran l’opció de tornar-se a presentar la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CME-E020 - Desenvolupar projectes de recerca i innovació centrats en les problemàtiques i oportunitats pròpies de la pràctica educativa.
RAME-E020-01 - Identifica les implicacions ètiques de la seva recerca.1
RAME-E020-02 - Descriu l’estat actual del camp d’estudi argumentant i referenciant els treballs teòrics i empírics que fonamenten el seu treball.1
RAME-E020-03 - Estableix connexions entre el marc teòric i els objectius i/o hipòtesis del seu treball, aportant una reflexió crítica sobre la bibliografia consultada.2
RAME-E020-04 - Descriu el context on es vol dur a terme el projecte.2
RAME-E020-05 - Referencia correctament les diverses fonts emprades a la seva recerca.3
RAME-E020-06 - Descriu les mostres (característiques i procediment de selecció) i els materials de recollida d’informació (instruments, procés d’elaboració o referències segons el cas) i procés de recollida de dades.3
CME-E021 - Difondre els resultats de la recerca per diferents canals, adaptant la comunicació a diversos públics.
RAME-E021-01 - Coneix els elements claus de la identitat digital1
RAME-E021-02 - Coneix les eines i els procediments per a la difusió de la recerca.2
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CME-T001 - Comunicar-se de manera efectiva tant oralment com per escrit, pel que fa a qüestions complexes, tant en públics especialitzats com no.Responsabilitat personal
RAME-T001-07 - Utilitza la planificació i la revisió per a la producció oral i escrita d’un discurs expositiu.2
CME-T002 - Identificar, analitzar de forma crítica, sintetitzar i resoldre problemes per adaptar-se a situacions noves i complexes.Responsabilitat personal
RAME-T002-02 - Aplica diferents solucions per resoldre el problema del seu entorn.2
CME-T003 - Utilitzar, innovar i aplicar les tecnologies de la informació.Comunicació
RAME-T003-05 - Integra les tecnologies de la informació en el seu projecte final.2
CME-T004 - Treballar tant de forma autònoma, com en equips multidisciplinaris i en contextos internacionals.Emprenedoria i treball en equip
RAME-T004-04 - Mostra un alt grau de compromís i emprenedoria en la consecució dels objectius de treball de manera autònoma.2
CME-T005 - Cercar, discriminar, organitzar i utilitzar informació complexa en un entorn professional especialitzat.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RAME-T005-05 - Transmet informació complexa de forma entenedora en entorn acadèmic especialitzat.2
CME-T006 - Prendre decisions i aplicar els coneixements d’acord amb valors ètics i pràctiques socialment responsables i sostenibles.Responsabilitat personal
RAME-T006-02 - Relaciona els valors ètics i les pràctiques socialment responsable i sostenibles amb la presa de decisions.2
CME-T007 - Planificar i organitzar les pròpies necessitats d’aprenentatge i actualitzar coneixements de manera autodirigida i autònoma, al llarg de la vida professional.Emprenedoria i treball en equip
RAME-T007-02 - Detecta les necessitatds d'aprenentatge pròpies de manera autodirigida i autònoma.2
1. Seminari de metodologia de recerca - Docència en català. (Més informació)
2. Seminari d'ètica en la recerca - Docència en català. (Més informació)
3. Seminari de Propietat intel·lectual, patents i altra legislació de recerca - Docència en català. (Més informació)
4. Seminari de Tecnologies de la Informació i la Comunicació a la recerca - Docència en català. (Més informació)