En aquest mòdul, el repte que es planteja a l’estudiant és la presentació i defensa del Treball de Fi de Màster 1 (TFM 1), el qual suposa una primera aproximació al treball de recerca individual, inèdit i original que haurà de dur a terme l’estudiant mitjançant la integració de la teoria i la pràctica reflexiva en una proposta innovadora que pertanyi a l’àmbit del Màster en Educació.
Al final d’aquest mòdul, l’estudiant haurà de lliurar el treball per escrit i defensar-lo oralment mitjançant un vídeo d'un màxim de 2 minuts de durada. Després, l’estudiant rebrà un informe redactat pel professorat encarregat del treball guiat valorant el seu treball amb propostes de millora que haurà d’aplicar en el següent mòdul (TFM 2).
En el TFM 1 l’estudiant estarà tutoritzat pel professorat responsable de treball guiat, qui proposarà a l’estudiant la realització de diferents activitats amb l’objectiu d’orientar el desenvolupament del TFM 1.
En aquest TFM 1 l’estudiant haurà de presentar la primera aproximació al treball de fi de màster que demostri l’autonomia cognitiva, la capacitat de prendre decisions, la reflexió sobre la pràctica i la capacitat de fer recerca de manera fonamentada i contextualitzada.
Per tal que els estudiants siguin capaços de fer-ho, tant pel professorat de treball guiat com el dels diferents seminaris els hi proposaran diferents activitats.
El treball guiat es durà a terme mitjançant tutores individuals amb el professorat assignat per aquesta funció. És responsabilitat de l’estudiant demanar via correu electrònic almenys dos tutories al llarg del TFM 1 amb el professorat responsable de dur a terme el treball guiat. Abans de cada tutoria, l’estudiant informarà al professorat de les qüestions que necessita resoldre i enviarà un esborrany del seu treball.
A més, els seminaris (Metodologia, Ètica, TIC i Propietat intel·lectual) es composen de sessions que es poden desenvolupar en directe amb el professorat (presencialment al campus UdA de Sant Julià de Lòria o en línia a través del campus virtual UdA) o mitjançant continguts de treball virtual (en els que es proporcionen diferents recursos i eines digitals centralitzades en el campus virtual UdA i es desenvolupen tasques pautades i temporalitzades).
D’altra banda, en el TFM 1 hi ha una primera sessió de treball guiat grupal que es portarà a terme de manera presencial amb el professorat assignat per aquesta funció. Aquesta sessió de treball guiat estarà enfocada a la presentació del pla docent. No obstant això, es podran dur a terme altres sessions presencials si el professorat de treball guiat ho considera adient per tal de clarificar, guiar i avaluar el treball que es desenvolupa.
L’avaluació serà individual, tant en els seminaris com en el treball guiat i la defensa del repte.
Seminaris: s’avaluaran mitjançant la realització de les diferents activitats que es demanen en els seminaris presencials. Superar el 80% de l’avaluació de tots els Seminaris serà requisit per poder defensar la resolució del Repte. Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada de tots els Seminaris, podran recuperar els Seminaris no superats, i defensar la resolució del Repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.
Treball guiat: l’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge. Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en les diferents evidències d’aprenentatge lliurades durant el desenvolupament del TFM 1.
Hi haurà almenys dos lliuraments:
• Primer lliurament del TFM 1
• Lliurament final del TFM 1 i el vídeo
Defensa del repte (treball escrit i vídeo): l’avaluació es guiarà pels resultats d’aprenentatge. Cada resultat d’aprenentatge tindrà associat una sèrie d’indicadors d’avaluació que s’observaran en el treball escrit i el vídeo.
Per qualificar els resultats d’aprenentatge associats als Seminaris i al Repte, s’utilitza una escala numèrica de 0 a 10 (amb un decimal) i la qualificació d’un mòdul s’obté a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions dels resultats d’aprenentatge associats al mòdul. Els resultats d’aprenentatge s’avaluaran al treball guiat.
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d’aprenentatge associats sigui superior o igual a 3 i que el valor de sigui superior o igual a 5.
Els estudiants que no superin el mòdul tindran l’opció de tornar-se a presentar la setmana d’Exàmens finals del semestre.
3. Seminari de Propietat intel·lectual, patents i altra legislació de recerca - Docència en català.
(Més informació)4. Seminari de Tecnologies de la Informació i la Comunicació a la recerca - Docència en català.
(Més informació)