Pla docent
Universitat d'Andorra
L’assignatura Història econòmica de l’Andorra contemporània estudia l’economia i la societat del país durant el període que s’estén des del començament de segle XX fins a l'actualitat.
L’objectiu principal de l’assignatura és comprendre el desenvolupament recent de l’economia andorrana i, per tant, conèixer una època en què el país fa front a la seva modernització, període històric clau pels vertiginosos canvis socials, econòmics i polítics que permet la consolidació d’Andorra com a Estat de dret.

L’estudiant ha d’assolir els següents objectius:

• Analitzar els problemes del segle XX i XXI que avui reben la consideració de fonamentals.
• Interpretar els esdeveniments històrics i econòmics en el context en què es produeixen.
• Realitzar l’estudi comprensiu dels processos històrics i econòmics recents que marquen la nostra manera d’entendre i viure l’existència.
• Situar els processos històrics i econòmics en el marc geogràfic i temporal que corresponen.
• Raonar sobre els fets històrics i econòmics per estimular la curiositat per una època en què el país fa front a la seva modernització.
• Relacionar els fenòmens econòmics, socials, polítics i culturals.
La metodologia de treball de l’assignatura es basa en la realització d’un treball grupal i en l’estudi individualitzat dels continguts que són propis de la matèria impartida (mòduls).

L’estudi dels mòduls es realitzarà amb l’ajuda del manual, base de l’assignatura, i la professora ajudarà a resoldre qualsevol dificultat que pugui sorgir. Els dubtes, en relació amb el desenvolupament del curs, s’han de plantejar als fòrums de l’aula virtual, espais de debat i intercanvi d’informació, on tothom pot treure profit de les preguntes dels altres.

En el document Guia per elaborar el treball grupal s’estipulen les condicions i els passos a seguir, així com els temes a triar pel que fa al treball. El manual és el punt de partida per elaborar-lo.

Tanmateix el manual de l’assignatura és la base per preparar els mòduls que integren els Continguts de l’assignatura i que són objecte d’examen final.

A l’inici de curs, els alumnes han d’intervenir, obligatòriament, al Fòrum de Presentació.
L'avaluació continuada consisteix en un treball grupal obligatori sobre un tema o projecte aplicat a Andorra. La participació en la presentació virtual és obligatòria per a tots els integrants de l'equip de treball.

El treball estarà redactat en català i per a la realització del treball s'ha de tenir en compte el document Guia per a elaborar el treball grupal. El treball grupal s'organitza en quatre etapes amb les activitats següents:

Activitat 0: formació dels grups de treball
Activitat 1: presentació del projecte
Activitat 2: control del treball (dificultats, orientacions, etc.)
Activitat 3: lliurament del treball i del vídeo amb la presentació final
És obligatori un examen final presencial per poder superar l’assignatura. Aquest examen final presencial avaluarà tot el contingut de l’assignatura.

L’examen final es realitzarà presencialment a la Universitat d’Andorra, tindrà dues hores de durada, i es podrà escollir entre tres dates d’examen.

La qualificació final de l’assignatura és el resultat d’un procés d’avaluació en el qual hi intervenen tant l’avaluació continuada que es realitza al llarg del semestre, com l’examen final presencial.
Per aprovar l’assignatura, cal obtenir una qualificació final igual o superior a 5.

La qualificació final s’obtindrà del resultat obtingut de: (40% qualificació examen final presencial) + (60% x treball grupal).

Per aplicar aquesta fórmula cal superar l’examen final amb una nota igual o superior al 4.
Lluelles, Maria Jesús; Garcia, Eva (2018). Història econòmica d’Andorra, segles XX-XXI. Andorra: UdA.
Lluelles Larrosa, M. J. (coord.) (2004). El segle XX. La modernització d'Andorra. Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d'Andorra i Pagès editors.

Bricall, J. M., Duran, J. M., García, G., Kinder, C., Rivero, A.; Sáez, X. (2001). L'economia andorrana en el canvi de segle. Fundació Julià Reig.

Lluelles Larrosa, M. J. (2018). Les ràdios andorranes. Una qüestió de sobirania. Govern d'Andorra.
Les activitats i l'examen s'han de realitzar en llengua catalana.
Codi - Competència específica
BC08 - Analitzar i interpretar de manera crítica les transformacions socioculturals històriques i actuals d’Andorra
Codi - Competència transversalÀrea
BCom-T05 - Organització personalResponsabilitat personal
UdA10 - Comunicació i expressió oral i escritaComunicació
Codi - ActivitatDescripcióCompetènciesPercentatge
1 - Activitat 1Treball grupal amb exposició oral60,00%
2 - Activitat 2Examen final40,00%