Pla docent
Universitat d'Andorra
En aquest mòdul s’estudiaran els problemes principals de la gestió de l’empresa, en relació a la seva estructura economicofinancera i es descriuran les tècniques més útils per resoldre’ls.
L’objectiu principal d’aquest mòdul és orientar l’estudiant perquè pugui resoldre un repte economicofinancer, en el qual es treballaran continguts directament relacionats amb el repartiment de costos i el punt d’equilibri de l’empresa, així com amb l’anàlisi de les principals inversions i el seu finançament. En aquest mòdul s’aprofundirà en els diferents tipus de finançaments que pot tenir l’empresa i es calcularà el cost de cadascun d’ells, per després poder analitzar la viabilitat de les diferents inversions amb les quals es pot trobar una organització.
A més, s’hi afegeix l’estudi dels elements principals que ofereix l’estadística descriptiva i les tècniques quantitatives a l’hora d’analitzar i d’interpretar dades de l’àmbit empresarial.
Tal com ja s’ha fet als mòduls anteriors, en aquest mòdul també se seguirà millorant la competència comunicativa en llengua anglesa, fent especial èmfasi en el vocabulari específic de l’àmbit empresarial.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.

Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.

L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, sessions de treball guiat.

De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.

En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.

En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.

A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CDPACA-E003 - Aplicar eines quantitatives per a la resolució de problemes derivats de la gestió empresarial.
RADPACA-E003-04 - Aplica tècniques per descriure sèries estadístiques.2
RADPACA-E003-05 - Aplica models probabilístics senzills per descriure i/o modelar fenòmens aleatoris vinculats al món empresarial.2
RADPACA-E003-06 - Interpreta les mesures estadístiques d’ús més comú en un context empresarial.3
CDPACA-E011 - Aplicar tècniques de gestió empresarial per a l'ajuda en la presa de decisions.
RADPACA-E011-01 - Utilitza la informació economicofinancera de forma adequada per a l’estudi del cicle d’explotació i del Període Mig de Maduració.1
RADPACA-E011-02 - Aplica la tècnica de cost-volum-benefici per a la gestió empresarial.2
RADPACA-E011-03 - Calcula el cost de cadascuna de les diferents fonts de finançament empresarials.2
RADPACA-E011-04 - Aplica i interpreta els diferents criteris de selecció d’inversions per prendre decisions.2
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CDPACA-T001 - Dominar la comunicació en diferents llengües (en català i en anglès) per expressar i entendre missatges en diferents contexts i situacions personals, socials i professionals.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RADPACA-T001-06 - Té les competències lingüístiques en llengua anglesa de nivell B2.1 definides en el Marc Comú Europeu de referència per a les llengües.3
CDPACA-T006 - Desenvolupar les activitats acadèmiques i professionals amb criteris de qualitat.Comunicació
RADPACA-T006-02 - Revisa de forma continuada el seu treball amb l’objectiu d’orientar-lo a la millora contínua.2
1. Seminari: Introducció a la inversió i al finançament (Més informació)
1.1. L’estructura economicofinancera de l’empresa
1.2. Anàlisi cost-volum-benefici
1.3. Tractament econòmic de les inversions
1.4. Tractament econòmic del finançament
2. Seminari: Tècniques quantitatives de gestió (Més informació)
2.1. Elements d’estadística descriptiva
2.2. Elements de càlcul de probabilitat
3. Seminari: Anglès III (B2.1) (Més informació)
3.1. Reviewing Present and Future tenses: Present Simple and Continuous, Action and Non-action verbs. Future forms (Present Continuous, Going to, Will). Each other. Talking about food and cooking, family and personality.
3.2. Describing Past and Present events: Present Perfect + for/since, Present Perfect Continuous. Talking about Money and using strong adjectives (exhausted, amazed).
3.3. Making comparisons. Articles: a/an, no article. Talking about Transport and using dependent prepositions.
3.4. Expressing possibility (can, could, be able to) and obligation (must, have to, should). Reflexive pronouns. Using -ed/ -ing adjectives and phone language
3.5. Describing past events: Past Simple, Past Continuous and Present Perfect. Usually and used to. Talking about sport and relationships.
3.6. Introducing the Passive Voice. Modals of deduction. Talking about cinema and the body.