Pla docent
Universitat d'Andorra
Aquesta assignatura és de caràcter obligatori, té una càrrega docent de 6 crèdits europeus i té com a principal objectiu demostrar que l'estudiant ha adquirit les competències bàsiques disciplinàries establertes per la titulació.
L'objectiu principal del treball de fi de bàtxelor és demostrar que l'alumne ha adquirit les competències bàsiques disciplinàries establertes per a la titulació i es concreten en els objectius següents:
• Apropar als estudiants al món professional facilitant la seva inserció o millora laboral.
• Aplicar a una situació real els coneixements teòrics adquirits al llarg dels estudis.
• Idear, planificar, executar o avaluar projectes comunicatius reals.
• Connectar els interessos acadèmics amb el món professional.
• Disposar d’orientació i pautes metodològiques per al desenvolupament i aplicació d’idees i coneixements en l’àmbit de la comunicació
• S'ha d'establir la relació del treball fi de bàtxelor amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i s'ha de desenvolupar de forma àmplia l'anàlisi d'aquesta relació.
L'estudiant pot escollir entre l’opció de pràctiques a l’empresa o la realització d'un projecte aplicat a Andorra.

El treball fi de bàtxelor s'ha de redactar en català. S'hauran de redactar també en anglès/francès, com a mínim, les parts següents:
• el títol
• el resum
• les paraules clau
• les conclusions
La presentació del treball fi de bàtxelor s'ha de fer en català . Caldrà que es presentin en anglès/francès, com a mínim, les parts següents:
• el resum o la introducció
• les conclusions

Les pràctiques es realitzen en una empresa i/o institució d’Andorra, i estan cotutoritzades pel tutor de l’UdA i per un tutor de l’empresa. Una vegada es decideixi l’empresa i/o institució es procedirà a formalitzar un conveni entre l’empresa, l’UdA i l’estudiant. Aquestes pràctiques s’organitzen en tres etapes:
• Etapa preparatòria:
Comunicació al tutor dels estudis del desig de realitzar les pràctiques, durant el semestre anterior a la realització de les mateixes.
Formulació per part de l'estudiant de la proposta del lloc de pràctiques o de la necessitat de lloc de pràctiques.
Reunions de seguiment per a la selecció dels lloc de pràctiques i confirmació dels tutors entre el tutor d'estudis de l'UdA i el lloc de pràctiques.
Assignació del lloc de pràctiques i dels tutors.
En el cas d'estudiants no residents: tramitació del permís de residència per estudiants.
• Etapa de desenvolupament:
Subscripció del contracte de pràctiques entre el lloc de pràctiques, la Universitat d'Andorra i l'estudiant.
Elaboració del pla de treball i dels objectius.
Es preveuen dues reunions de seguiment entre els dos tutors i l'estudiant, amb els esborranys de memòria de les pràctiques per part de l'estudiant.
• Etapa de defensa:
Lliurament de la memòria de les pràctiques i lliurament de l'autoavaluació per part de l'estudiant.

L'avaluació inclou la defensa de la memòria de pràctiques o del projecte aplicat a Andorra davant d'un tribunal d'experts.

El tribunal podrà usar el català i l'anglès/francès en les seves intervencions.
Bertrana, U. (2015). L’espai comunicatiu d’Andorra. Universitat d’Andorra.

Lluelles, M. J. (coord.). (2004) El segle XX: la modernització d’Andorra. Lleida/Andorra: Pagès Editors/Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra.

Mestres, J. M.; Costa, J.; Oliva, M.; Fité, R. (2009). Manual d'estil. La redacció i l'edició de textos. Vic/Barcelona: Eumo Editorial / Universitat de Barcelona / Universitat Pompeu Fabra / Associació de Mestres Rosa Sensat.
Es recomana fer el treball fi de bàtxelor durant el darrer any dels estudis.

Es recomana haver superat les assignatures de continguts específics d’Andorra abans de fer el treball fi de bàtxelor.

Cal haver presentat la proposta corresponent abans de la matrícula i que hagi estat acceptada.

En cas de triar pràctiques l’estudiant ho haurà de comunicar al tutor dels estudis i fer la proposta d’empresa el semestre anterior a la matrícula.
Codi - Competència específica
BC01 - Conèixer el mercat, l’entorn professional i el món empresarial i institucional (processos i funcions de les organitzacions)
BC03 - Capacitat d’anàlisi dels fluxos d’informació a tots els nivells
BC06 - Capacitat bàsica per concebre, planificar, executar i avaluar projectes comunicatius
BC07 - Conèixer i aplicar les normatives legals que afecten els sectors de la creació, de la comunicació i de la informació
BC08 - Analitzar i interpretar de manera crítica les transformacions socioculturals històriques i actuals d’Andorra
Codi - Competència transversalÀrea
BCom-T01 - Comunicació i expressió oral i escritaComunicació
BCom-T02 - Comunicació interpersonalComunicació
BCom-T03 - Autonomia i iniciativaGestió del coneixement i autonomia en el treball
BCom-T04 - Tractament de la informacióGestió del coneixement i autonomia en el treball
BCom-T05 - Organització personalResponsabilitat personal
BCom-T06 - TICGestió del coneixement i autonomia en el treball
BCom-T07 - Consciència de les repercussions socials, econòmiques i jurídiques de l'activitat professionalResponsabilitat personal
BCom-T08 - Autonomia i iniciativaResponsabilitat personal
BCom-T09 - Responsabilitat, comportament ètic i professionalitatResponsabilitat personal