L’assignatura d’infermeria de l’adult III pretén que l’estudiant acabi la seva formació amb una visió àmplia de les cures d’infermeria que es poden oferir a les persones que es troben en processos de malaltia crítica.
Aquesta assignatura dóna continuïtat a les assignatures de Infermeria de l’adult I i II, assolint al finalitzar la docència el nivell màxim de resultats d'aprenentage competencial.
S’ha dissenyat especialment enfocant l’atenció d’infermeria des de diversos àmbits d’actuació, per tal d’estudiar tot el que fa referència a tenir cura de les persones, tant des de la vessant de rol propi, com de rol delegat i rol col·laboratiu. S’introdueixen nous coneixements sobre problemes de salut. per tal d’aprofundir en les patologies en situacions crítiques que poden presentar les persones, així com les seves causes, signes i símptomes, complicacions i tractaments més adients.
Així doncs i seguint amb la metodologia iniciada a primer curs, es revisen els llenguatges professionals infermers, s’estudien les cures d’infermeria necessàries per a persones en situació critica i que es troben en serveis especials, com UCI, extrahospitalària, urgències i bloc operatori, rehabilitació funcional tant a nivell d’atenció d’infermeria, com a nivell interdisciplinari.
Es complementa la formació amb seminaris especialitzadors que aporten qualitat en la formació i que condueixen cap a la pràctica basada en la excel·lència.
• Identificar com minimitzar, eliminar o controlar factors de risc associats a cada patologia.
• Resoldre situacions clíniques complexes, estudi de casos clínics, relacionant la teoria apresa en diferents assignatures.
• Elaborar de plans de cures individualitzats per a persones en situació crítica utilitzant el llenguatge professional.
• Integrar els coneixements teòrics en les diferents situacions (estudis de casos) que se li plantegin, tant a nivell unidisciplinari com interdisciplinari.
• Consolidar els coneixements sobre seguretat del pacient.
• Ampliar els coneixements en farmacologia
• Valorar el posicionament individual, personal i professional, davant els processos de dol i mort.
• Prendre consciència de la importància d’apreciar la diversitat i la multiculturalitat per garantir unes cures holístiques i de qualitat.
• Aplicar la metodologia del Suport Vital i conèixer el SVA (avançat)
L’assignatura s’organitza en:
• activitats dirigides a l’aula amb la participació dels estudiants.
• activitats tutoritzades, treball de casos amb la metodologia de simulacions.
• treball individual dedicat a l’elaboració de les activitats d’avaluació, lectura de recursos penjats al campus.
L’assignatura disposa d’una aula a l’entorn virtual d’aprenentatge com a eina de suport docent i de comunicació.
Activitats formatives. No avaluatives.
Activitat 1: EOC presencial en horari lectiu. Cal aprovar amb un 5.
Activitat 2: Cas clínic integrador. Cal aprovar amb un 5.
Activitats de treball a desenvolupar
Assistència a les simulacions clíniques: Apte/No Apte
Cadascuna de les activitats d’avaluació continuada s’ha de superar amb una qualificació mínima de 5 per tal d’aprovar l’avaluació continuada. En cas contrari tindrà l’opció de l’avaluació final.
El Pla d'estudis està dissenyat en format presencial.
L’estudiant que no superi una o vàries de les activitats d’avaluació continuada, té l’opció de realitzar l’avaluació final de l’activitat suspesa. Totes les activitats s’han de superar amb una qualificació mínima de 5 per poder optar a la mitjana del curs.
Farmacologia:
• Castells, S., i Hernández-Pérez, M. (2012). Farmacología en Enfermería. 3a ed. Elsevier: Barcelona
Fisiopatologia:
• Aragonés Manzanares, Rincón Ferrari, Maria Dolores. Manual de enfermería de cuidados intensivos. 2020. Editorial Panamericana. https://www.medicapanamericana.com/ar/libro/manual-de-cuidados-intensivos-para-enfermeria-incluye-version-digital
• Mantik, S., McLean, M., Ruff, S., Graber, P., Foret, J., i Bucher, L. (2004). Enfermería Médicoquirúrgica. Valoración y Cuidados de Problemas Clínicos. Elsevier: Madrid
• Marino, P. (2000). El libro de la UCI. Masson: Barcelona
• Huszar, R. J. (2002). Arritmias: principios, interpretación y tratamiento. Elsevier: Madrid
• Perales N. i de Viguri N. (2007). Manual de soporte vital avanzado. Masson: Barcelona
• Caníbal, A., Perales-Rodríguez de VN, N., i Sánchez-Izquierdo, J. A. (2007). RCP. Manual de soporte vital avanzado en trauma. Masson: Barcelona
• Colell R. (2012). Factores psicosociales de las relaciones humanas. Bubok Publishing: Madrid
Les sessions dol i mort és d'assistència obligatòria.
El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en avaluació continuada com en avaluació final.
1. Llenguatge professional infermer
1.1. Resum LLEI
1.2. Plans de cures infermeres urgències, UCI, quirofan
2. Serveis especials
2.1. Introducció a la extrahospitalària
2.2. Atencions d'infermeria a Urgències
2.3. Atencions d'infermeria a UCI
2.4. Atencions d'infermeria a Bloc quirúrgic
3. Procés infermer a les persones en situacions de risc en serveis especials
3.1. Sist. cardiovascular: Arítmies cardíaques
3.2. Sistema respiratori: Ventilació mecànica.
3.3. Sistema neurològic: TCE greu
3.4. Sistema de depuració extrarenal.
3.5. Sistema dermatològic: lesions per Tª extrema.
3.6. Anestèsia. Farmacologia.
3.7. Atencions d'infermeria al malalt Politraumàtic.
4. Seminaris especialitzadors
4.1. Hematologia-politransfusió
4.2. Infermeria en processos de dol i mort
4.3. Seguretat del pacient