Pla docent
Universitat d'Andorra
Els estudiants consideren el context bio-psicosocial específic de la persona i la seva família, aprenen a integrar-ho en els plans de cures amb objectius a mig i a llarg termini, tenen en compte la col·laboració interdisciplinària inherent a la malaltia crònica, els recursos necessaris per fer-hi front així com les necessitats de suport identificades. També reflexionen sobre la pròpia salut i l’estrès professional.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
· Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
· Uns Seminaris que agrupen continguts.
· El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

Fases del treball guiat:
a) Preparació: les primeres sessions del mòdul el professorat responsable del Treball Guiat presenta als estudiants el Repte, els resultats d’aprenentatge i els seus indicadors. També s’avaluaran els coneixements previs i s’elaborarà el pla de treball on es planificaran les diferents tasques a realitzar tant de manera individual com de manera grupal així com el seu calendari. En aquesta fase es presentaran als estudiants les evidències d'aprenentatge que els estudiants hauran d'elaborar durant el Treball Guiat.
b) Desenvolupament: durant aquesta fase els estudiants hauran de mobilitzar els continguts dels diferents Seminaris per resoldre el Repte.
c) Integració i avaluació: s’avaluaran els continguts apresos als diferents Seminaris així com la defensa del repte.

La darrera setmana del mòdul els estudiants defensaran el seu treball de resolució del Repte.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari i treball guiat.
Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final.

Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
L'assistència a les classes de Treball Guiat del mòdul és obligatòria com a mínim en un 80% i el no compliment de l'assistència a Treball Guiat implica que l’estudiant haurà de defensar el repte durant la setmana d’Exàmens finals del semestre.

El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en avaluació continuada com en avaluació final.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CBINFE-E002 - Avaluar el procés d'infermeria.
RABINFE-E002-02 - Proposa un procés d’avaluació de manera sistemàtica del procés d’infermeria.2
CBINFE-E003 - Fomentar estils de vida saludables amb accions de promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l'educació sanitària en els diversos àmbits dels sistema de salut.
RABINFE-E003-07 - Dissenya les accions d’un projecte d’educació sanitària per promoure la salut i prevenir la malaltia per generar un canvi.3
CBINFE-E006 - Capacitat de comunicació i relació amb els pacients, les famílies, els grups i les comunitats.
RABINFE-E006-05 - Analitza la relació terapèutica en un context.2
CBINFE-E008 - Respectar els principis i els valors ètics que guien la professió i els drets de les persones.
RABINFE-E008-04 - Planteja l’actuació segons els diferents elements del codi deontològic d’acord al context.3
CBINFE-E009 - Capacitat de comprendre i entendre la persona de manera holística.
RABINFE-E009-03 - Analitza la situació d’una persona de manera holística i adaptada al context crònic.2
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CBINFE-T003 - Utilitzar estratègies per prevenir i resoldre problemes, conflictes i canvis en el camp professional.Responsabilitat personal
RABINFE-T003-01 - Identifica l'existència d'un problema o conflicte buscant opcions de resolució.1
CBINFE-T006 - Ser capaç d'utilitzar i aplicar les tecnologies de la informació a nivell acadèmic i professional, respectant el codi ètic i la normativa vigent.Emprenedoria i treball en equip
RABINFE-T006-02 - Utilitza adequadament diverses eines TIC segons les necessitats, seguint criteris ètics.2
CBINFE-T007 - Tenir consciència de les repercussions socioculturals, mediambientals i jurídiques de les activitats professionals.Comunicació
RABINFE-T007-02 - Integra les implicacions socioculturals, mediambientals i jurídiques de les activitats professionals a totes les accions.2
1. Seminari: Atenció integrada d’infermeria en els problemes crònics de salut en diferents etapes de la vida - Docència en català (Més informació)
2. Seminari: L’atenció primària com a referent del diagnòstic i seguiment continuat de les malalties cròniques - Docència en català (Més informació)