Pla docent
Universitat d'Andorra
Habilitats tècniques per a l’exercici de la jurisdicció: batlle, fiscal i secretari judicial
- Assolir el coneixement de les funcions pròpies i comunes dels càrrecs de batlle, fiscal i secretari judicial.
Per determinar i adquirir les habilitats intrínseques necessàries als càrrecs suara definits, és cabdal conèixer les diferents funcions de cadascun dels integrants de la carrera judicial amb l’objectiu de determinar quines són les àrees i les tècniques que s’han de treballar i la manera de fer-ho.
L’aproximació del coneixement d’aquestes funcions es farà des del prisma legal, i amb el desenvolupament jurisprudencial realitzat pels Tribunals.

-Una volta estudiades les diferents àrees de treball de batlle, fiscal i secretari judicial l’assignatura abordarà les diferents aptituds pràctiques indispensables per a exercir les funcions de forma diligent, eficaç i de conformitat a la llei. Necessàriament aquest aprenentatge es farà de forma eminentment pragmàtica (workshop), i es facilitaran eines orals, escrites, de gestió de temps i de persones.
La metodologia docent és presencial o virtual i s’estructura en les següents activitats:

- La presència de l’estudiant a l’aula atès el contingut pràctic del curs (en el cas que sigui presencial)

- L’estudi individualitzat dels materials didàctics facilitats.

- La lectura de les lleis i de la jurisprudència directament relacionades amb la matèria objecte d’estudi i que seran determinades per les professores. Aquestes normes i resolucions podran ser consultades pels estudiants a través de la Biblioteca de la Universitat i de les bases de dades que facilitin les professores.

- L’aula virtual perquè la comunicació entre els estudiants i el professor sigui més constant i fluida.
Hi ha 3 activitats d’avaluació continuada al llarg del semestre, una per a cadascun dels mòduls.

La qualificació mitjana de l’avaluació continuada surt de la mitja aritmètica de les 3 activitats.

Aquestes activitats d’avaluació continuada no són obligatòries, però són molt recomanables.

L'avaluació continuada es realitza en català.
És obligatori realitzar un examen final presencial per poder superar l’assignatura. L’examen avalua tot el contingut de l’assignatura, i tindrà un caràcter eminentment pràctic. Es realitzarà presencialment a la Universitat d’Andorra, tindrà dues hores de durada, i es podrà escollir entre tres dates d’examen (dues en dissabte i un dimecres).

Per aprovar l’assignatura, cal obtenir una qualificació final igual o superior a 5.

La qualificació final s’obtindrà del millor resultat obtingut de les opcions següents:
a. (60% x qualificació examen final presencial) + (40% x qualificació mitjana de l’avaluació continuada)
Per aplicar aquesta fórmula cal superar l’examen final amb una nota igual o superior al 4.

b. Qualificació de l’examen final presencial.

L'examen es realitza en català.

En el cas que es cursi en format presencial per poder realitzar l'examen, cal haver assistit com a mínim al 80% de les classes presencials.
Llei qualificada de la Justícia del 03.09.1993 (text refós)
Llei transitòria de procediments judicials el 21.12.1993 (text refós)
Llei de l’administració de Justícia
Llei del ministeri fiscal del 12.12.1996 (text refós)
Llei 24/2018 del 18.10 del Codi de procediment civil
Codi de procediment penal (text refós)
Llei 8/2004 del 27 de maig qualificada del cos de policia
Llei 15/2019 del 15 de febrer qualificada de la responsabilitat penal de les persones menors d'edat
Llei qualificada de la jurisdicció de menors (...) del 22.04.1999
Reglament normes deontològiques
Llei 43/2014 del 18 de desembre del saig (text refós)
Dins del campus virtual de la Universitat d’Andorra l’assignatura comptarà amb una aula específica. L’aula serà l’espai de comunicació entre el professorat i els estudiants. Serà en aquest espai virtual on es penjaran tots els documents necessaris pel seguiment de l’assignatura.
Resultats d’aprenentatge
- Identificar les competències i les funcions dels càrrecs de batlle, fiscal i secretari judicial
- Adquirir les habilitats oral i de gestió en les diferents funcions estudiades
- Redacció i contingut de les diferents resolucions judicials, informes i qualificacions

Aquesta assignatura forma part de la "menció en l'àmbit judicial" i de la "menció en advocacia i en l'àmbit judicial" del màster en Dret.
Aquesta assignatura s'ofereix en format virtual o presencial, s'ha d'optar per una de les dues opcions, sense poder combinar-les.
Si s'opta pel format presencial, la seva assistència és obligatòria i s'ha d'assistir com a mínim el 80% de les hores de classe per poder realitzar l'examen i aprovar l'assignatura.
Codi - Competència específica
MD-E004 - Aplicar els diferents tipus de procediments en la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials.
Codi - Competència transversalÀrea
MD-T002 - Treballar com a membre d'un equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida.Emprenedoria i treball en equip
MD-T003 - Gestionar la informació i comunicar el coneixement, resolent situacions en una societat en evolució constant.Comunicació
MD-T004 - Actuar segons l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.Responsabilitat personal
1. Mòdul I. Introducció i àmbit competencial
1.1. Entorn funcional i competencial
1.2. El/la Batlle
1.3. La figura de Fiscal
1.4. Secretari judicial de l’Administració de Justícia.
2. Mòdul II. Habilitats de gestió i orals
2.1. Habilitats de gestió
2.2. Oralitat en l’àmbit civil i administratiu
2.3. Oralitat en l’àmbit penal
2.4. Especificitats de la guàrdia respecte les habilitats/funcions de cada membre del cos de la carrera judicial Batlle, Fiscal i secretari judicial
3. Mòdul III. Habilitats escrites
3.1. Valoració de la prova i raonament lògic
3.2. Habilitats escrites