Pla docent
Universitat d'Andorra
L’objectiu principal d’aquest mòdul és consolidar l’estudi del conjunt d’operacions bàsiques necessàries per realitzar el cicle comptable d’una empresa i confeccionar el compte de pèrdues i guanys.
Després d’haver presentat, en els mòduls anteriors, les operacions bàsiques necessàries per confeccionar el balanç i el compte de pèrdues i guanys, en aquest mòdul s’estudien els elements patrimonials de l’empresa així com l’operativa de la seva comptabilització.
El mòdul es complementa amb la vessant financera d’aquesta formació, ja que s’hi introdueixen els aspectes de la matemàtica de les operacions financeres més rellevants. Aquesta disciplina permet que l’estudiant disposi de les eines necessàries per estudiar l’evolució d’un o diversos capitals financers al llarg del temps, sota el règim de capitalització simple i de capitalització composta. En aquest mateix mòdul, s’estudien, es classifiquen i es valoren les diferents tipus de rendes financeres, així com les diferents modalitats de préstecs, aprofundint en les particularitats de cadascuna d’aquestes modalitats.
Per acabar la presentació d’aquest mòdul, s’hi inclou el seminari on es continua treballant la comunicació oral i escrita en llengua anglesa.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.

Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.

L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, sessions de treball guiat.

De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.

En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.

En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.

A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CDPACA-E002 - Elaborar els estats financers comptables per reflectir la realitat economicofinancera de l'empresa, d'acord amb els principis i normes comptables.
RADPACA-E002-05 - Registra comptablement les operacions empresarials relacionades amb l’actiu del balanç.2
RADPACA-E002-06 - Registra comptablement les operacions empresarials relacionades el passiu del balanç.2
RADPACA-E002-07 - Registra comptablement les operacions empresarials derivades de la problemàtica de l’impost sobre el benefici.2
CDPACA-E007 - Aplicar instruments financers en el desenvolupament d'activitats empresarials.
RADPACA-E007-01 - Comprèn la importància de la informació que proporciona la matemàtica financera.1
RADPACA-E007-02 - Aplica els diferents règims de capitalització per resoldre els problemes que es plantegen en l’àrea financera de l’empresa.2
RADPACA-E007-03 - Utilitza les diferents modalitats de rendes i préstecs per resoldre els problemes que es plantegen en l’àrea financera de l’empresa.3
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CDPACA-T001 - Dominar la comunicació en diferents llengües (en català i en anglès) per expressar i entendre missatges en diferents contexts i situacions personals, socials i professionals.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RADPACA-T001-05 - Té les competències lingüístiques en llengua anglesa de nivell B1.2 definides en el Marc Comú Europeu de referència per a les llengües.2
CDPACA-T006 - Desenvolupar les activitats acadèmiques i professionals amb criteris de qualitat.Comunicació
RADPACA-T006-01 - Reconeix els resultats excel·lents en el seu àmbit d’estudi i millora de forma sistemàtica el treball personal.1
1. Seminari: Comptabilitat financera II (Més informació)
1.1. Immobilitzat tangible
1.2. Immobilitzat intangible
1.3. Actius financers
1.4. Periodificacions
1.5. Passius Financers
1.6. Subvencions
1.7. Provisions
1.8. Patrimoni Net
1.9. Comptabilitat de l’impost sobre el guany
2. Seminari: Matemàtiques de les operacions financeres (Més informació)
2.1. Introducció a la matemàtica financera - Pla docent de Matemàtiques empersarials M1 (Més informació)
2.2. Operacions amb interès simple
2.3. Operacions amb interès compost
2.4. Rendes
2.5. Préstecs
3. Seminari: Anglès II (B1.2)
3.1. Uses of infinitive with to; uses of gerund (verb + -ing); have to, don't have to, must, mustn’t
3.2. Should, if+present, will+infinitive (first conditional); possessive pronouns
3.3. If+past, would+infinitive (second conditional); present perfect+for and since; present perfect or past simple?
3.4. Passive, used to, might
3.5. Expressing movement; word order of phrasal verbs; so, neither+auxiliaries
3.6. Past perfect; reported speech; questions without auxiliaries