Pla docent
Universitat d'Andorra
El mòdul de Salut i sostenibilitat ofereix una comprensió crítica de la intersecció entre la salut humana i la sostenibilitat ambiental, abordant les temàtiques clau relacionades amb la responsabilitat social, l'impacte ambiental dels serveis de salut i les pràctiques sostenibles.
Aquest mòdul proporciona als estudiants una comprensió detallada de com les pràctiques i polítiques sostenibles poden ser aplicades en el context del sistema de salut per a promoure la salut humana i la conservació de l'entorn natural.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
• Un Repte que orienta la finalitat del mòdul.
• Uns Seminaris que agrupen continguts.
• El Treball guiat que guia a l'estudiant en la resolució del repte, ajudant-lo a integrar els continguts dels seminaris

La metodologia que se seguirà combinarà la docència del contingut a través de diferents suports segons indica el cronograma de les guies dels seminaris.

Específicament el contingut dels diferents seminaris es donarà a través de:
• Sessions presencials a l’aula on el professorat exposarà els continguts a través d’un suport i es realitzarà un treball pràctic d’associació entre els continguts documentats i la seva utilitat en situacions reals.
• Apunts virtuals aportats pel professorat on es desenvoluparà el contingut de manera ordenada.
• Càpsula de vídeo enregistrada pel professorat exposat els continguts a través d’un suport. Les càpsules de vídeo poden variar de llargada entre 3 minuts i 20 minuts segons el contingut.

El contingut de cada seminari es complementarà amb les activitats no avaluables virtuals proposades a l’estudiant. Aquestes activitats no avaluables no seran corregides pel professorat, però serviran per ampliar i interrelacionar el contingut que posteriorment serà avaluat a partir de la correcció de les activitats avaluables virtuals (AA), els controls presencials (CP) i la resolució del repte.

El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul, seguint les indicacions de cada seminari i treball guiat.

Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tenen l'opció de l'avaluació final.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3, i que el valor de la mitjana aritmètica dels RA del mòdul sigui superior o igual a 5.

(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

El professorat es reserva el dret de fer una prova oral sobre qualsevol lliurament per validar la nota final, tant en avaluació continuada com en avaluació final.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CMSP-E013 - Avaluar nous objectius de salut i sostenibilitat preveient escenaris futurs complexos
RAMSP-E013-01 - Resumir les necessitats futures d'una població general o un grup concret tenint en compte la sostenibilitat1
RAMSP-E013-02 - Aplicar mètodes i eines que permetin dur a terme una valoració de les necessitats futures d'una població concreta, des d’una perspectiva sostenible2
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CMS-T001 - Dominar la comunicació en diferents llengües per expressar i entendre missatges en diferents contexts i situacions personals, socials i professionalsResponsabilitat personal
RAMS-T001-03 - Adaptar la comunicació a les diferents situacions en l’àmbit acadèmic i professional3
1. Seminari Sostenibilitat en l'àmbit públic i empresarial - Docència en català
2. Seminari Sostenibilitat en l'àmbit social - Docència en català