Syllabus
University of Andorra
En aquest mòdul s’aprofundeix en l’estudi de la gestió empresarial combinant continguts sobre pràctiques comunicatives, direcció comercial i eines informàtiques avançades.

Atesa la importància de les competències comunicatives de qualsevol professional, en aquest mòdul es reforça les habilitats i tècniques comunicatives necessàries perquè l’estudiant pugui redactar i presentar oralment qualsevol tipus de document administratiu amb coherència i adequació al públic objectiu.

A més, també es presenta el conjunt d'eines estratègiques i operatives de que tenen a la seva disposició les empreses i les organitzacions per a emprendre activitats de màrqueting. Concretament, s’estudia els instruments de màrqueting (el producte, el preu, la distribució i la comunicació) per tal d’aproximar-se amb èxit als mercats, tractant alhora, de satisfer adequadament les necessitats dels consumidors i fent especial èmfasi a les noves idees i aproximacions que s’estan aplicant en les pràctiques de negoci.

Finalment, es treballa la metodologia i les eines multimèdia que permeten desenvolupar i gestionar projectes de publicitat i multi-difusió. Aquest objectiu general, es desglossa en els subobjectius específics següents: conèixer els conceptes bàsics associats amb els sistemes multimèdia i el disseny gràfic, entendre el funcionament dels gestors de continguts i ser saber publicar i administrar continguts a la xarxa, identificar i aplicar correctament les eines d’anàlisi SEO i conèixer els fonaments i les metodologies del treball en equip així com la gestió de projectes.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.

Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.

L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs 6 sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, 2 sessions de treball guiat.

De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.

En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.

En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.

A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Els estudiants que no hagin seguit o que no hagin superat l’avaluació continuada tindran la possibilitat de recuperar els seminaris pendents i el repte durant el període de recuperació previst d’acord amb el calendari del mòdul.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
Id - Competences (C) / Specific learning outcome (RA)Level
CBAE-E003 - Plan and apply commercial and marketing actions.
RABAE-E003-04 - Descriu les diferents variables de màrqueting i assoleix una visió general dels elements de canvi més recents en l’àmbit del màrqueting.1
RABAE-E003-05 - Aplica les eines i les iniciatives de màrqueting a la pràctica real del negoci i dissenya un pla de màrqueting operatiu.2
RABAE-E003-06 - Actua com a especialista d’aquesta àrea de coneixement, en un entorn incert, complex i canviant com l’actual, essent capaç de determinar quines són les millors variables de màrqueting i duent-les a terme de forma efectiva.3
Id - Competences (C) / Transversal learning outcome (RA)AreaLevel
CBAE-T001 - Communicative, oral and written competence, at least, in the mother tongue and in English. This competence includes both the ability to analyze and synthesize speech.Comunicació
RABAE-T001-06 - Produeix documents orals amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística.2
RABAE-T001-07 - Produeix presentacions orals amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística (nivell 2).2
CBAE-T003 - Information management competence, which involves knowing how to acquire the ability to search, discriminate, manage and use information autonomously in a professional environment.Comunicació
RABAE-T003-04 - Amplia la cerca a altres fonts d’informació (nivell 2).2
RABAE-T003-05 - Decideix les fonts d’informació més convenients (nivell 2).2
CBAE-T005 - Be able to use and apply information technologies in the academic and professional field.Emprenedoria i treball en equip
RABAE-T005-02 - Valora i selecciona les eines més adequades per dur a terme un projecte (nivell 2).2
1. Seminari: Habilitats comunicatives (Communication Skills)
1.1. La comunicació
1.2. La comunicació escrita
1.3. La comunicació oral
1.4. La comunicació en el món empresarial
2. Seminari: Direcció Comercial (Managing Sales)
2.1. Productes, serveis i gestió de marques
2.2. Estratègies de preu
2.3. Distribució i gestió del canal
2.4. Gestió de la comunicació
3. Seminari: Eines informàtiques avançades (Advanced Computing Tools)
3.1. Multimèdia i conceptes bàsics
3.2. Treball en equip
3.3. Comunicació i publicació online
3.4. Eines de comunicació a internet