Syllabus
University of Andorra
El mòdul tracta sobre els principis i continguts bàsics de les ciències socials i sobre les teories d’ensenyament i aprenentatge a l’etapa d’educació maternal i primera ensenyança tenint en compte el currículum escolar i el desenvolupament dels alumnes i la seva diversitat. Aquest mòdul dóna eines per a l'ensenyament de les ciències socials des d’un pensament social i crític i dels principis i de la cultura per a la democràcia.

Aquest mòdul té estada formativa obligatòria de 4 crèdits, aproximadament 120 hores. La normativa de les estades als centres escolars es pot consultar a documents addicionals.

En cas dels estudiants internacionals, cal tramitar una Autorització d’immigració per a pràctiques formatives.

El bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) adopta la modalitat dual que implica que els semestres tercer, quart i sisè del pla d’estudis es combinen, de manera integrada, l’activitat acadèmica a la universitat (3 dies a la setmana) i les estades formatives al centre escolar (2 dies a la setmana).

L’objectiu de la modalitat dual és apropar la formació a la realitat de l’escola i ampliar els lligams entre teoria i pràctica per millorar la preparació dels futurs docents.

Per cursar els mòduls del segon any és necessari tenir aprovats 3 dels 4 mòduls del primer any com a mínim.
El mòdul es fonamenta en el treball i l’avaluació de les competències específiques i transversals a través de:
Un repte que orienta la finalitat del mòdul.
Uns Seminaris que agrupen continguts.
El Treball guiat que consta de tres fases: preparació, desenvolupament, integració i avaluació.

La darrera setmana del mòdul els estudiants presentaran el seu treball de resolució del Repte.
El seguiment i l’avaluació per part del professorat es donarà en diferents moments al llarg del desenvolupament del mòdul.


Els estudiants que no hagin superat l’avaluació continuada del mòdul, tindran la setmana de recuperació durant la setmana de Darreres proves d'avaluació continuada i la setmana d’Exàmens finals del semestre.

La qualificació del RA és numèrica amb un decimal.

L’avaluació els Resultats d'Aprenentatge associats al mòdul serà individual.

(1) per aprovar un mòdul és necessari que la qualificació de tots els resultats d'aprenentatge (RA) associats a aquest mòdul sigui superior o igual a 3.



(2) quan un RA d’algun mòdul estigui suspès amb una nota inferior a 3, o la nota dels RA associats a les estades sigui inferior a 5, la nota mitjana d’aquell mòdul serà com a màxim 4.

Les assignatures o mòduls d’estades formatives disposaran de dues convocatòries. En el cas d’exhaurir-les, l’estudiant podrà sol·licitar a la Junta Acadèmica una nova convocatòria, (extraordinària).
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té una durada de vuit setmanes. El calendari detallat es pot consultar a: http://cals.uda.ad/week.php


Assistència estades i universitat:
És obligatòri assistir al centre escolar en un mínim del 90% dels dies establerts de les estades. Es obligatòria assistir a les classes presencials de Treball Guiat de la universitat en un mínim del 80%

En el moment de superar el 10% d’absència al centre escolar permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls/assignatures matriculats del semestre.
En el moment de superar el 20% d’absència a les classes de la universitat permès, l’estudiant haurà d’abandonar el centre escolar i obtindrà un No Presentat en els mòduls matriculats del semestre.

El preu de repetició d’un mòdul es calcularà d’acord amb el nombre de resultats d’aprenentatge (RA) superats:
- si el percentatge de RA aprovats és inferior al 20%, l’estudiant haurà d’abonar el 100% de la matrícula
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 20% i inferior al 50%, s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 33,33%
- si el percentatge de RA aprovats és superior o igual al 50% (i inferior al 100%), s'aplica un descompte per repetició de mòdul del 66,67%



En cas dels estudiants internacionals el professorat podrà atendre dubtes en llengua castellana.


Per poder matricular-se a aquest mòdul els estudiants hauran de tenir aprovats tres mòduls de primer com a mínim.
Id - Competences (C) / Specific learning outcome (RA)Level
CBCE-E001 - To manage teaching and learning situations in which language and content are integrated in a multilingual and multicultural context.
RABCE-E001-03 - Dissenya situacions d'aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres en contextos plurilingües i multiculturals (AICLE).3
CBCE-E003 - To manage group dynamics in order to reinforce the development of democratic intervention, cooperative learning and positive conflict resolution competencies.
RABCE-E003-02 - Proposa dinàmiques d'aula que afavoreixin el desenvolupament de les competències des de la participació democràtica, l’aprenentatge cooperatiu i la resolució de conflictes.2
CBCE-E006 - To develop the democratic culture and sustainability in all educational actions by promoting values, attitudes, aptitudes, knowledge and world’s critical understanding.
RABCE-E006-02 - Proposa situacions d’ensenyament-aprenentatge per fomentar la competència de cultura democràtica i/o la sostenibilitat.2
CBCE-E007 - To create mechanisms of students’ participation and decision making, in different educational environments regarding the democratic culture.
RABCE-E007-03 - Proposa diferents mecanismes i espais de participació i de presa de decisions de l’alumnat en l'àmbit escolar.2
CBCE-E008 - To guide the students in their learning process and also them and their families in making educational decisions.
RABCE-E008-02 - Identifica els processos de recollida d'informació de l'alumnat des d'un punt de vista global.2
CBCE-E011 - To innovate in the educational practice from research and experiences exchange, within the possibilities and limits of education in the current society and the improving models of quality in the educational centres.
RABCE-E011-03 - Analitza experiències educatives reals d'innovació pedagògiques i curriculars.2
CBCE-E012 - To build representation models of the world with different levels of complexity based on the domain of the areas and its teaching, from a critical thought and cross-curricular view.
RABCE-E012-05 - Mostra un domini adient del contingut curricular i didàctic de les ciències socials.1
Id - Competences (C) / Transversal learning outcome (RA)AreaLevel
CBCE-T001 - To interpret and apply knowledge in accordance with ethical values.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RABCE-T001-02 - Actua de manera ètica.2
CBCE-T003 - To be aware of the social, environmental, economic and legal repercussions of professional activities.Responsabilitat personal
RABCE-T003-02 - Integra en els treballs les dimensions socials, culturals, mediambientals, econòmiques i jurídiques del país.2
CBCE-T004 - Commitment to the democratic culture and the sustainable development goals.Responsabilitat personal
RABCE-T004-02 - Introdueix la competència de la cultura de la democràcia i els objectius de desenvolupament sostenible en els treballs realitzats.2
CBCE-T007 - To learn autonomously, and constantly acquire new knowledge.Emprenedoria i treball en equip
RABCE-T007-01 - Segueix la guia d'aprenentatge proposada pel professorat.1
CBCE-T010 - To use basic strategies to anticipate and solve problems, conflicts and changes within the professional field.Responsabilitat personal
RABCE-T010-02 - Identifica un problema en un entorn acadèmic i proposa solucions coherents.2
1. Seminari Aplicació educativa de la competència de Cultura Democràtica - Docència en anglès (Més informació)
2. Seminari Educació patrimoni cultural d'Andorra - Docència en català (Més informació)
3. Seminari Organització escolar - Docència en català i francès (Més informació)
4. Seminari Psicologia - Docència en català (Més informació)
5. Atenció a la diversitat - docència en català (Més informació)
6. Didàctica de les Ciències Socials - Docència en llengua anglesa (Més informació)
8. Seminari Problemes socials i pensament crític - Docència en català (Més informació)
DescriptionFile name
Normativa estades als centresNormativa_estades_centres_escolars_Universitat_d_Andorra.pdf