L'objectiu de l'assignatura consisteix per una banda, en dotar als futurs enginyers dels coneixements i habilitats necessàries per desenvolupar comunicacions escrites i orals de forma adequada a l'interlocutor. Per altra banda, saber donar suport tècnic als usuaris de les TIC, en l'ús correcte i adient de les eines informàtiques empresarials. També, tenir la capacitat de difondre el Pensament Computacional entre el personal de les empreses. I finalment, saber donar resposta a les necessitats de l'usuari, tant de programari com d'infraestructura per l'emmagatzematge i la difusió de la informació.
- Conèixer els principals mecanismes de cohesió dels textos escrits i orals.
- Saber identificar fonts documentals i bibliogràfiques i utilitzar de forma ètica la informació.
- Saber elaborar, organitzar i difondre informació de forma col·laborativa i amb les eines adequades a la finalitat comunicativa de l'empresa.
- Conèixer els diferents serveis del Cloud Computing i saber aplicar-los a les necessitats empresarials.
- Conèixer les característiques tecnològiques de les aplicacions mòbils i aplicar-les a les necessitats empresarials.
- Conèixer i difondre entre els usuaris els aspectes legals de l'ús de les TIC, llicències, propietat intel·lectual, seguretat, protecció de dades.
- Saber analitzar l'usabilitat de les aplicacions i saber dissenyar i desenvolupar prototipus d'apps usables.
- Conèixer el cicle de vida d'un projecte.
- Saber donar a conèixer el Pensament Computacional a través de l'aprenentatge per part de l'usuari de la programació per blocs i de la programació de macros de les eines empresarials.
És una assignatura fonamentalment pràctica, els continguts procedimentals explicats a cada mòdul de l’assignatura serveixen de base per a resoldre els problemes i les activitats pràctiques plantejades a l’estudiant.
A les hores lectives es revisaran els continguts procedimentals i es solucionaran problemes sobre les activitats pràctiques. En aquestes sessions, s’impulsarà la participació de l’estudiant que haurà d’aportar el seu plantejament i discutir la solució a les activitats pràctiques.
Consisteix en cinc activitats obligatòries que s’han de lliurar com a molt tard a la data índica al calendari de l’assignatura:
Mòdul 1
- Un treball escrit i oral TR1 (30%)
Mòdul 2
- Una pràctica PR1 sobre suport a l'usuari en l'ús d'eines (15%)
- Una pràctica PR2 sobre Pensament Computacional (15%)
- Un control presencial CP (pràctic sobre la PR2 i PR3) que es realitza a finals de desembre o principis de gener (20%)
Mòdul 3
- Una pràctica PR3 sobre elaboració de continguts en entorns Web i Apps (20%)
Un cop lliurades durant el curs les activitats obligatòries per ser avaluat, la puntuació que s’hi obtingui serveix per determinar la nota d’avaluació continuada segons el % de cada activitat.
Però si no s’obté una nota mínima de 5 al treball TR1 i una nota mínima de 4 al control presencial CP, es considera l’avaluació continuada suspesa.
S’ha de presentar a l’examen EXF (20% nota final) si s'ha suspès l'avaluació continuada o s’ha tret una nota inferior a 4 al Control Presencial.
Si s’ha suspès l’avaluació continuada únicament per no haver presentat o no haver tret una nota mínima de 5 al TR1, en aquest cas, només s’ha de tornar a lliurar el TR1 recuperació (20% nota final).
Les puntuacions que s’hi obtinguin serveixen per determinar la nota d’avaluació final segons el % de cada activitat d’avaluació continuada. Però, si no s’obté una nota mínima de 5 al treball TR1 recuperació o una nota mínima de 4 a l’examen EXF, es considera l’avaluació final suspesa.
Amadeo, I., & Solé, J. Curs pràctic de redacció. Col·lecció Eines. ISBN 9788492672073
Torres Jordi. Empreses en el núvol. Libros de Cabecera. ISBN 978-84-938303-9-7
De Cuello, Javier i Vittone José Diseñando apps para móviles 2014. ISBN 978-1495433153
Materials docents de l’assignatura Travé Marta i Blasco Vicens
Antònia, R., & Genescà, G. Tesis i treballs. Aspectes formals. Eumo Editorial. ISBN: 9788476023358
Angeles, M. M., & Luis, R. Y. (2006). La información especializada en Internet: directorio de recursos de interés académico y profesional. Consejo Superior de Investigaciones Científicas, CSIC ISBN: 84-00-08436-5.
Aubry Christophe HTML5 Y CSS3 Para Sitios Con Diseño Web Responsive nov 2014. ISBN 978-2-7460-9290-7
Una Activitat pràctica PR pot ser rebutjada, qualificació igual a zero, si es considera que una o un estudiant perd la seva credibilitat perquè es detecta que és una còpia o per la baixa qualitat del treball que presenta.
Un criteri d’avaluació sobre la correcció escrita de la TR1 es basa en la seva correcció ortogràfica i sintàctica. Un treball amb faltes pot arribar a ser suspès al marge del seu contingut.
1. Comunicació escrita i oral
1.1. Principals propietats textuals d’un text
1.2. Eines i estratègies per cercar informació a la xarxa i analitzar la informació i elaborar un esborrany
1.3. Jerarquitzar idees i organitzar el text
1.4. Presentar, revisar i validar un treball
2. Suport a l'usuari i Pensament Computacional
2.1. Coneixement de la finalitat de les eines empresarials
2.2. Cicle de vida de la informació empresarial i aplicació de les eines apropiades
2.3. Característiques i utilització dels llenguatges de macros
2.4. Característiques i utilització dels llenguatges per blocs
3. Elaborar continguts en entorns Web i Apps
3.1. Les TIC la infraestructura d’Internet i el Cloud Computing
3.2. Utilització d’eines col·laboratives i del web per difondre informació: sites, blocs, wikis
3.3. Internet i la propietat intel•lectual, llicències, seguretat i protecció de dades
3.4. Tipus d’apps, evolució i característiques tecnològiques.
3.5. El context d’usuari i les funcionalitats d’una app. Escenaris d’ús
3.6. Utilització de programes de prototipatge d’apps, característiques i funcionalitats