Pla docent
Universitat d'Andorra
En el darrera etapa d’un procés d’analítica de dades sovint és necessària la visualització de les
dades per poder interpretar, contextualitzar i comunicar unes determinades conclusions. Per
aconseguir aquesta tasca s’ha de saber escollir la visualització més adequada per a les dades.
En aquest mòdul es posen en pràctica des de visualitzacions senzilles i efectives fins a
visualitzacions que incorporen elements interactius, sempre mantenint l’objectiu essencial de
comunicar de manera efectiva.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.

Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.

L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs 5 sessions lectives presencials per seminari, distribuïdes al llarg del semestre.

De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants semi-presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials que considerin oportunes.

En aquestes sessions el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.

A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Els estudiants que no hagin seguit o que no hagin superat l’avaluació continuada tindran la possibilitat de recuperar els seminaris pendents i el repte durant el període de recuperació previst d’acord amb el calendari del mòdul.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge específic (RA)Nivell
CMAD-E007 - Visualitzar dades prèviament sintetitzades, interpretar-les i contextualitzar-les per extreure’n informació estratègica.
RAMAD-E007-01 - Utilitza visualitzacions adequades per comunicar els resultats obtinguts de l’anàlisi de les dades.1
RAMAD-E007-02 - Interpreta els resultats obtinguts a partir de la visualització de les dades per tal de poder prendre accions estratègiques dins una organització.1
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CMAD-T002 - Treballar com a membre d’un equip, de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida.Emprenedoria i treball en equip
RAMAD-T002-02 - Contribueix al desenvolupament de l’equip, fomentant la comunicació i repartint les tasques de forma equilibrada entre els diferents membres.2
1. Pla Docent del Mòdul (Més informació)