Pla docent
Universitat d'Andorra
L’objectiu principal d’aquest mòdul és que l’estudiant tingui un primer contacte amb el món laboral i que pugui posar en pràctica les competències adquirides al llarg de la seva formació acadèmica.
Aquest procés s’acompanya a través d’un/a tutor/a de la Universitat d’Andorra i d’un/a tutor/a de l’entitat col·laboradora on es realitza l’estada. Ambdues tutories realitzen el seguiment de l’estada formativa de l’estudiant.
El/la tutor/a de la Universitat orienta l’estudiant des del punt de vista acadèmic, proporcionant-li l’assessorament necessari perquè pugui posar en pràctica les tasques que li hagin estat assignades i supervisant que aquestes tasques estiguin estretament relacionades amb els coneixements estudiats durant els dos cursos de la titulació, de manera que li permetin posar en pràctica les competències adquirides durant el període formatiu previ.
Pel que fa al/la tutor/a de l’empresa, el seu rol és orientar i supervisar les tasques pactades en el contracte d’estada que l’estudiant realitza en el seu lloc de treball. A més, el/la tutor/a també juga un rol important en l’avaluació de l’estada formativa.
En finalitzar el període de l’estada formativa, l’estudiant elabora una memòria que ha de presentar davant d’un Tribunal d’avaluació.
Els detalls relatius a aquesta estada es detallen a l’apartat 5.6. (Pràctiques externes) d’aquest mateix document.
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.

Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.

L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, sessions de treball guiat.

De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.

En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.

En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.

A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.

Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).

Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.

A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
Codi - Competències (C) / Resultat d'aprenentatge transversal (RA)ÀreaNivell
CDPACA-T001 - Dominar la comunicació en diferents llengües (en català i en anglès) per expressar i entendre missatges en diferents contexts i situacions personals, socials i professionals.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RADPACA-T001-08 - Presenta i argumenta les idees en documents escrits i en presentacions orals de forma adequada adaptant el discurs al públic objectiu i a les diferents situacions en l’àmbit professional.3
CDPACA-T002 - Treballar com a membre d'un equip, de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida.Emprenedoria i treball en equip
RADPACA-T002-02 - Identifica els objectius, planifica i desenvolupa les tasques associades al seu rol respectant les normes pròpies de l’equip en l’àmbit professional.2
CDPACA-T003 - Gestionar la informació i comunicar el coneixement, resolent situacions en una societat en constant evolució.Gestió del coneixement i autonomia en el treball
RADPACA-T003-06 - Localitza informació de diferents fonts.2
RADPACA-T003-07 - Utilitza la informació de forma ètica i legal.2
CDPACA-T005 - Dissenyar i desenvolupar projectes i processos emprenedors des d'una perspectiva d'equilibri sostenible per a la transformació de l'entorn.Emprenedoria i treball en equip
RADPACA-T005-01 - Proposa i incorpora accions que fomentin el desenvolupament sostenible en la seva pràctica professoral.2
RADPACA-T005-02 - Integra els coneixements apresos i en cerca de nous, des d’una visió personal, creativa i adaptada a les necessitats professionals.2
RADPACA-T005-03 - Aporta noves idees, considerant els recursos disponibles i necessaris.3