En aquest mòdul es combinen continguts sobre l’entorn econòmic del país i la realització de l’estada formativa a l’empresa. Així, l’objectiu d’aquest mòdul és dotar l’estudiant d’alguns coneixements específics sobre l’entorn empresarial andorrà que no s’han estudiat en profunditat durant els mòduls previs. Més concretament, s’hi presenten conceptes relatius a la gestió dels recursos humans d’una organització i s’hi introdueix la comptabilitat pública i el sistema financer andorrà.
Tenint en compte la importància de l’administració pública i del sistema financer dins de l’economia andorrana i, atès que en la segona part d’aquest mòdul, els estudiants iniciaran l’estada formativa a l’empresa, es considera molt important dedicar dos dels seminaris d’aquest mòdul a la presentació dels aspectes bàsics i al funcionament de la comptabilitat pública i del sistema financer andorrà.
Així mateix, un dels actius més importants de qualsevol organització són les persones que integren el seu capital humà. En conseqüència, la gestió dels recursos humans es considera un aspecte clau. És per a aquest motiu que el tercer seminari impartit en aquest mòdul es dedicarà a l’estudi del departament de recursos humans de l’empresa. Gestionar persones significa atreure talent, oferir possibilitats de formació i mantenir al dia el seu potencial , així com valorar la seva aportació i oferir una compensació econòmica i emocional adequada.
El darrer seminari d’aquest mòdul està dedicat a reforçar les habilitats i tècniques comunicatives necessàries perquè l’estudiant pugui redactar i presentar oralment qualsevol tipus de document administratiu amb coherència i adequació al públic objectiu.
Un altre dels objectius d’aquest mòdul és el de facilitar que l’estudiant pugui aplicar i complementar els coneixements adquirits en la formació acadèmica, afavorint així l’adquisició de competències que el preparin per a l’exercici d’activitats professionals.
L’estudiant haurà de realitzar una estada formativa de com a mínim 400 hores de durada que
El mòdul està basat en una metodologia on es diferencia dos tipus d’aprenentatge que es complementen entre si. El primer està relacionat amb l’adquisició de coneixements i, el segon, amb la seva aplicació.
Aquesta metodologia combina un enfocament teòric amb un enfocament orientat a la pràctica per tal de guiar i dotar a l’estudiant amb les competències necessàries per al desenvolupament de les diferents activitats del mòdul i, més concretament, cap a la resolució del repte.
L’aplicació d’aquesta metodologia requereix una col·laboració permanent entre el professorat i l’estudiant. En conseqüència, cada setmana, aquest mòdul té associades en el calendari del curs sessions lectives presencials que es destinen als seminaris i, d’altra banda, sessions de treball guiat.
De forma alternativa, pels estudiants que segueixen la seva formació en modalitat virtual i, complementària pels estudiants presencials, es realitzarà el seguiment dels seminaris i de les sessions de treball guiat a través del campus virtual i de les consultes i tutories en línia. A més, els estudiants que segueixen la modalitat virtual tenen la possibilitat d’assistir a les sessions presencials, destinades als seminaris o al treball guiat, que considerin oportunes.
En les sessions destinades als seminaris, el professorat facilita als estudiants els continguts i les eines necessàries per desenvolupar les activitats i el repte del mòdul.
En les sessions de treball guiat, el professorat tutor orienta i realitza el seguiment dels estudiants en el desenvolupament del repte.
A més, cal afegir, el treball personal que, tot i està present durant tot el semestre, s’intensifica en les darreres setmanes per a la resolució de l’activitat final i, sobretot, del repte del mòdul.
Les diferents activitats d’avaluació, entre elles el repte, són fixades pel professorat i estaran disponibles en el calendari dels seminaris i del repte.
Consulteu l'apartat d'observacions.
Cada seminari detallarà la bibliografia bàsica.
Cada seminari detallarà la bibliografia complementària.
El mòdul té associats uns resultats d’aprenentatge que es troben descrits en el seu pla docent. Aquests resultats d’aprenentatge són avaluats utilitzant una escala numèrica de 0 a 10 (per dècimes).
Per superar el mòdul és necessari que la qualificació de tots aquests resultats d’aprenentatge sigui superior o igual a 3 i que el valor de la mitjana aritmètica de les seves qualificacions sigui superior o igual a 5.
A més, els resultats d’aprenentatge del mòdul, cadascun en el seu nivell competencial, contribueixen a l’avaluació de les competències específiques i transversals que l’estudiant tindrà en acabar els estudis.
1. Seminari: Introducció a la comptabilitat pública
1.1. El sector públic
1.2. El cicle pressupostari
1.3. Pla general de comptabilitat pública i models de comptabilitat pressupostària
1.4. Anàlisi i interpretació dels comptes anuals
2. Seminari: Sistema financer andorrà
2. Seminari: Recursos humans
2.1. Introducció a la Gestió de Recursos Humans
2.1. Indicadors econòmics principals
2.2. Eix 1: vinculació
2.2. Altres indicadors
2.3. Andorra i el seu entorn
2.3. Eix 2: contribució
2.4. Eix 3: compensació
2.4. Introducció al sistema financer andorrà
2.5. Legislació andorrana
2.6. Composició del sistema financer nacional
2.7. Intermediaris financers i mediadors
3. Seminari: Habilitats comunicatives II
3.1. La comunicació en el món empresarial
3.2. La importància i els beneficis d’una comunicació clara i efectiva
3.3. Les 7 C’s de la comunicació efectiva
3.4. Planificació, redacció i presentació d’informes empresarials